۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۶۰۶۹۷۴
آیت الله حسینی بوشهری:

دشمن با جنگ روانی رابطه مردم با نظام را هدف گرفته است | تسلیم دشمن نمی شویم

دشمن با جنگ روانی رابطه مردم با نظام را هدف گرفته است | تسلیم دشمن نمی شویم
امام جمعه قم گفت: دشمن بر جنگ روانی از طریق فضای مجازی و رسانه ها سرمایه گذاری ویژه کرده و امیدوار است رابطه مردم و جامعه را با نظام اسلامی از بین ببرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، بر لزوم استفاده حداکثری از فرصت های ناب ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: سراسر ساعات و دقایق این ماه فرصت های بی نظیری برای انسان است و باید هرکس به اندازه خود از این فیض الهی استفاده کند.

وی افزود: روزهای ماه مبارک رمضان آدابی دارد که همه باید رعایت کنند، سابقا اینگونه بود که در ماه مبارک رمضان مغازه ها جز در موارد محدود بسته می شد و حریم الهی را رعایت می کردند و روزه خواری در ملأ عالم یک قبح جدی داشت.

امام جمعه قم با ابراز نگرانی از برخی قبح شکنی ها در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: مردم وظیفه دارند امر به معروف و نهی از منکر کنند، مغازه داران متدین و اهل نماز و روزه هستند اما شاید توجه ندارند، باید تذکر داده شود تا همه توجه داشته باشند، نیروی انتظامی و آمران به معروف نه تنها در ماه رمضان بلکه در همه سال باید به وظیفه خود عمل کنند تا فضای جامعه فضایی دینی، الهی و انقلابی باشد.

وی با اشاره به هفته اکرام ایتام و نیازمندان ادامه داد: کسانی که امکانات دارند به ویژه در شرایط گرانی ها و مشکلات معیشتی امروز باید بیشتر به فکر نیازمندان باشند، خوشبختانه همت مردم قم در چند سال اخیر بسیار خوب بوده و ستودنی است، امسال هم مردم باید همت خود را مضاعف کرده و از نیازمندان دست گیری کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با تبریک ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) ابراز داشت: رفتار و زندگانی حضرت سرمشقی برای همه است، ایشان در روایتی می فرماید اگر کسی آبروی دیگران را می برد انسان باید از او دوری کند.

وی با اشاره به سالگرد ارتحال مرحوم حضرت آیت الله بهجت(ره) عنوان کرد: ایشان شخصیتی متقی، پرهیزکار و دارای روحیه عالی معنوی بودند که زندگی این عالم برجسته برای همگان الگوی خوبی است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه به دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: دشمن ایران یعنی آمریکا، استکبار و جبهه کفر درباره مسائل اقتصادی با تمام ظرفیت به میدان آمدند تا ضربه وارد کنند.

وی اضافه کرد: افزون بر جنگ اقتصادی، دشمن بر جنگ روانی از طریق فضای مجازی و رسانه ها سرمایه گذاری ویژه کرده است، دشمنان امیدوار هستند که تحریم ها تأثیرگذار باشد و رابطه مردم و جامعه را با نظام اسلامی از بین ببرند تا مردم به خیابان ها بریزند و آن ها بتوانند اهداف خود را پیگیری کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با انتقاد از کسانی که در راستای هدف دشمن، ترس و وحشت خود از جنگ را تیتر رسانه ها کردند، گفت: این افراد می خواهند جامعه را بترسانند، این افراد اگر با انقلاب، رهبری و ملت همراهی نمی کنند لااقل دل مردم را خالی نکنند، ملت ایران 8 سال جانانه در برابر همه دشمنان اسلام و انقلاب ایستاده است، چرا عده ای این گونه عمل می کنند؟

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند ما اهل جنگ نیستیم و دشمنان هم پا در این میدان نمی گذارند بلکه می خواهند با برخی حرکات نمایشی و آوردن ناو و ایجاد جنگ روانی به اهداف خود دست پیدا کنند، ملت ایران هرگز از جنگ روانی دشمن نمی هراسد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که کارها نباید در حد شعار باقی بماند، اظهار داشت: باید نقاط ضعف خود را بشناسیم و بر اساس شناخت نقطه ضعف به حل کردن مشکلات اهتمام داشته باشیم، امروز اقتصاد کشور دچار بیماری مزمن است و برای سالم سازی اقتصاد باید تلاش جدی کرد.

وی ادامه داد: اقتصاد ایران وابسته به نفت است و اقتصاد وابسته به نفت همیشه دچار مشکل خواهد بود، دولتی بودن اقتصاد بیماری دیگر اقتصاد کشور است در حالی که بنا بود اصل 44 اجرایی شود اما اراده ای برای تحقق آن دیده نمی شود.

امام جمعه قم با بیان این که تخریب فضای کسب و کار با قوانین دست و پا گیر از دیگر مشکلات اقتصاد کشور است، ابراز داشت: گاهی قوانین آنچنان دست و پاگیر است که اجازه کار به تولیدکنندگان نمی دهد، مشکلات نظام بانکی و پولی و نظام بودجه ریزی کشور از دیگر عوامل بیماری اقتصاد کشور محسوب می شود.

وی عنوان کرد: بارها رهبر معظم انقلاب فرمودند نظام بودجه ریزی فعلی درست نیست اما گوش شنوایی نبوده است، پایین بودن بهره وری و مصرف بی رویه به ویژه در زمینه انرژی از دیگر مشکلات است، مصرف انرژی در کشور 3 برابر مصرف جهانی است.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: تهدیدها را باید به فرصت تبدیل کنیم، در شرایطی که تحریم هستیم باید از تهدید دشمن حداکثر استفاده را داشته باشیم و آن را تبدیل به فرصت کنیم، برای این مسأله کشور نیازمند حرکت جهادی و انقلابی است.

وی اضافه کرد: هرجا نیروهای جهادی و انقلابی در صحنه حضور دارند کارها به خوبی  و با پیشرفت عالی به جلو می رود، صنایع موشکی توسط متخصصان کشور و در شرایط تحریم تولید می شود، فناوری هسته ای، نانو و نیازهای پزشکی در داخل تأمین می شود، اگر بخواهیم "ما می توانیم" را محقق می کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که اگر نیروهای جهادی و انقلابی در صحنه باشند در اقتصاد هم خواهیم درخشید، گفت: دلالی باید از کشور حذف شود تا شاهد قیمت های بی حساب و کتاب نباشیم، باید با خائنان و محتکران که سبب اخلال در اقتصاد کشور می شوند برخورد کرد.

وی افزود: مشکل امروز عدم نظارت مسؤولان است، مسؤولان باید نظارت جدی داشته باشند و دولت و دستگاه قضا باید به میدان بیاید، مردم گاهی می گویند که برخی مسؤولان کارها را رها کرده اند، نباید فضا به گونه ای باشد که مردم چنین تصوری داشته باشند بلکه دولت و دستگاه با اقتدار باید فعال باشند و کار کنند.

امام جمعه قم تأکید کرد: در برابر دشمنان دو راه بیشتر نداریم، یا باید مقاومت و ایستادگی کنیم و یا این که تسلیم شویم، رهبر معظم انقلاب فرمود اراده ملت ایران در جنگ اراده پیروز خواهد شد، باید جلوی شایعات در فضای جامعه و فضای مجازی گرفته شود.

محمد قمین
ارسال نظرات