۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۶۰۷۰۴۲
با رونمایی از 50 اثر جدید قرآنی؛

آغاز به کار نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات

آغاز به کار نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات
آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی با شعار قرآن، مبنای انقلاب اسلامی به همراه سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین واعظی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در تالار غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به هفت ویژگی منحصر به فرد دفتر تبلیغات اسلامی، این دفتر را نهادی برخواسته از متن انقلاب دانست و گفت: ما به انقلابی بودن این نهاد افتخار می کنیم.

حجت الاسلام محمدتقی یوسفی مقدم رییس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم در تشریح فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی در بعد قرآن از انتشار 455 اثر قرآنی الکترونیکی و انتشار 88 عنوان کتاب از سوی معاونت پژوهش این دفتر خبرداد.

رونمایی از 50 اثر تازه تولید شده از جمله بخش های این نمایشگاه بود که شعار آن قرآن، مبنای انقلاب اسلامی گذاشته شده است.؛ تفسیر 10 جلدی شمس، فرهنگ نامه تحلیل واژگان مشابه در قرآن، آیات الاحکام فقهی در قرآن، چیستی عمل صالح در قرآن کریم، درسنامه علوم قرآنی و امید به زندگی از منظر قرآن از جمله کتاب های جدیدی بود که در این نمایشگاه رونمایی شد.

از غرفه های این نمایشگاه نیز می توان به پرسمان قرآنی، نرم افزارهای قرآنی، هنرهای تجسمی قرآنی، اسناد قرآنی و طرح واره های تبلیغی قرآن اشاره کرد به علاوه این که محصولات قرآنی دفتر تبلیغات با تخفیف در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

از جمله حاضران در این نشست می توان به حجج اسلام والمسلمین نجف لک زایی معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی، علیرضا ایمانی مقدم معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، دکتر شمس الله مریجی معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی، علیرضا روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات و حجت الاسلام رجایی معاون منابع انسانی و پشتیبانی دفتر تبلیغات اسلامی اشاره کرد.

معرفی صدها پایان نامه قرآنی در معاونت آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی با موضوعات قرآنی از سوی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، موسسه آموزشی امام رضا(ع)، موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(س)، و موسسات آموزشی مستقر در شعب مشهد و اصفهان این دفتر از جمله اهداف این نمایشگاه عنوان شده است.

معاونت فرهنگی و تبلیغی و مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی نیز از دیگر مجموعه هایی هستند که در این نمایشگاه با برنامه های جذاب قرآنی ویژه خانواده ها حضور فعال دارند.

برگزاری نشست های علمی و کرسی های ترویجی تخصصی با عناوینی همچون «نقش عمومات قرآنی در مسائل مستحدثه»، «رویکردهای جدید مستشرقان»، «دراماتولوژی قرآن»، «اهل بیت در آثار مفسران اندلس» و «ادله اخلاقی زیستن از نگاه قرآن» برخی از این نشست های قرآنی است ودر مجموع بیش از چهارده نشست قرآنی جهت برگزاری در این ایام، برنامه ریزی شده است.

همچنین نمایش آثار مکتوب دفتر تبلیغات اسلامی و پایان نامه های قرآنی تدوین شده در مراکز آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی در موضوعات قرآنی، از دیگر برنامه های این نمایشگاه است و اسناد قرآنی نفیس موجود در اداره کتابخانه ها و اسناد پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد.

ارائه آثار دیجیتال از قبیل نرم افزارهای قرآنی و سایت ها و پایگاه های قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی، پرسمان قرآنی، اجرای برنامه های تجسمی با موضوعات قرآنی و اجرای برنامه های متنوع و شاد قرآنی ویژه خانواده ها، کودکان و نوجوانان، در طول مدت نمایشگاه، جزو برنامه های این نمایشگاه است.

در این نمایشگاه، آثار و محصولات قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی با پنجاه درصد تخفیف جهت فروش، عرضه خواهد شد؛ این نمایشگاه از امروز روز شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه فتتاح شده و در روز شنبه ۴ خردادماه خاتمه پیدا می کند.

در این مدت ۸ روزه، نمایشگاه در دو زمان صبح و شب جهت بازدید عموم علاقه مندان دایر می باشد و نشست های علمی و کرسی های ترویجی صبح ها از ساعت ۱۰ تا۱۳ برگزار می شود و شب ها نیز نمایشگاه از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۱ بامداد با برنامه های متنوع و شاد قرآنی در خدمت عموم مردم بخصوص خانواده ها، کودکان و نوجوانان قرار دارد./1330/ج

ارسال نظرات