۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۰۷۱۰۵
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

مسؤولان برای حل مشکلات اقتصادی به قرآن رجوع کنند

مسؤولان برای حل مشکلات اقتصادی به قرآن رجوع کنند
استاد حوزه علمیه گفت: مسؤولان اگر اهل عمل به آیات قرآن کریم باشند می توانند مشکلات اقتصادی را رفع کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: آلودگی انسان را از رحمت الهی محروم می کند.

وی با تاکید بر اینکه استغفار آلودگی باطنی انسان را پاک می کند، ادامه داد: استغفار مانع آلوده شدن انسان می شود، انسان به واسطه استغفار خود را از انجام گناه باز می دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه انسان هرگز نمی تواند حق بندگی خداوند را آن گونه که حق اوست به چای آورد، ابراز کرد: رازق اصلی خداوند است؛ انسان اگر به کبریایی حضرت حق توجه داشته باشد روزی خود را از محضر او استعانت می کند.

استاد حوزه علمیه اهل بیت(ع) را مظهر صفات الهی دانست و اظهار داشت: کسانی که به کبریایی خداوند ایمان ندارند دست به سوی غیر او دراز می کنند و در مقابل دیگران سر خم و راست می کنند؛ بزرگی و کبریایی حضرت حق هرگز در ذهن آدمی قابل تصور نیست.

وی با بیان اینکه همه مشکلات و سختی های انسان‌ها به سبب طمع و ترس است،گفت: اگر انسان تنها از خداوند بترسد و برای به رسیدن به درگاه الهی طمع داشته باشد او سعادتمند می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه انسان هرگز نباید رازق بودن خداوند را فراموش کند، ادامه داد: انسان اگر نسبت به کبریایی خداوند بی توجه باشد و برکت و پشتیبانی حضرت حق را نبیند سختی زندگی بر او هجوم خواهد آورد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان هرگز نمی تواند حق قرآن کریم را به جای آورد، اظهار داشت: لازم است انسان در پیشگاه پروردگار طلب استغفار کند؛ اگر قرآن در جایی که باید استفاده شود مورد توجه قرار نگیرد در این صورت قرآن مهجور می ماند.

وی افزود: مسؤولان اگر اهل عمل به آیات قرآن کریم باشند می توانند مشکلات اقتصادی را رفع کنند./813//202/خ

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات