۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۰۷۱۱۲
آیت الله میرباقری:

محبت به امام معصوم انسان را به مقام بندگی می رساند

محبت به امام معصوم انسان را به مقام بندگی می رساند
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام کلمه ایمان است، گفت: محبت به امام معصوم انسان را به مقام بندگی می رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید مهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری، در برنامه معرفتی  مسجد ارگ تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از ارکان ایمان حب و بغض است.

وی افزود: در برخی از روایات ملاحظه می شود زمانی که از پیامبراکرم(ص) پرسیده می شود حب و بغض جزء ایمان است یا نه؟ حضرت می فرمایند: گوهر ایمان جز حب و بغض چیز دیگری نیست؛ حب ایمان بالاترین سرمایه الهی است.

آیت الله میرباقری ادامه داد: مراد از ایمان امام است، طبق صریح رویات؛ وجود مقدس امیرمومنان علی(ع) حقیقت ایمان است، اگر کسی محبت حضرت در دلش فرود بیاید قلب او مملو از ایمان می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام علی(ع) مصداق بارز ایمان است، اظهار داشت: در جامعه کبیره آمده که محبت اهل بیت(ع) به خداوند از جنس محبت تام است و اگر عبد هستند آن عبد بودن ناشی از همان محبت است؛ عبادت کامل ریشه در محبت دارد.

وی ادامه داد: امام علی(ع) اگر عبادت می کنند و پای سختی‌ها می ایستند ریشه در محبت الهی دارد چرا که حضرت خداوند را از روی طمع و خوف عبادت نمی کردند که چیزی به دست بیاورند و یا از ترس عقاب به عبادت برخیزند.

آیت الله میرباقری با اشاره به اینکه حقیقت محبت، امام علی(ع) است، ادامه داد: اگر کسی بخواهد به محبت الهی برسد باید از طریق امام علی(ع) به آن دست یابد لذا محبت امیرمومنان علی(ع) طریق حب الهی است؛ امام علی(ع) حقیقت محبت تامه هستند، شعاع این محبت اگر به قلب انسان نفوذ کند آن قلب، محب خداوند می شود و انسان به مقام مومن بالله می رسد و بندگی خداوند را تحمل می کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان حدیثی مبنی بر اینکه اگر محبت اهل بیت(ع) در وجود انسان طلوع کند انسان به خیر دنیا و آخرت دست می یابد، عنوان کرد: همچنین آمده محبت اهل بیت(ع) بیست اثر در وجود انسان دارد که ده اثر آن در دنیا و مابقی در آخرت به او عطا می شود.

وی با بیان اینکه امام کلمه ایمان است، ادامه داد: ایمان یک شجره طیبه است که اصل و ریشه این درخت امام است که در قلوب مومنان شاخ و برگ دارد از این رو مومن نیز مانند شجره طیبه می ماند اعمالش نورانی می شود.

آیت الله میرباقری اضافه کرد: انسان به هر میزان نسبت به امام محبت داشته باشد به همان مقدار ایمان در قلب او ظهور می کند اگر کسی به محبت امام برسد می تواند به مقام بندگی دست یابد./813//202/خ

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات