۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۰۷۱۳۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

قانون‌مداری و ولایت‌پذیری از خصال بارز نیروهای انقلابی است

قانون‌مداری و ولایت‌پذیری از خصال بارز نیروهای انقلابی است
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه نیروی انقلابی قانون‌مند و ولایت‌پذیر است، گفت: برخی می‌گویند ما قانون را قبول داریم اما رهبری را باور نداریم که این نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در نشست با بسیجیان، اظهار کرد: بسیج از الطاف جلیه و آشکار خداوند است؛ زیرا وقتی بسیج آمد سرنوشت جنگ و عملیات عوض شد، حضور مردم صحنه‌های جنگ را دگرگون کرده و فتح الفتوح­ها را یکی پس از دیگری رقم زد.

وی افزود: خداوند در سوره احزاب خداوند می‌فرماید: «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن ینتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا» و تأکید می‌کند در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند و در راه او شربت شهادت نوشیدند و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: بر این اساس مردان مرد و ابرمردهایی در طول تاریخ هستند که هم صادق و هم متعهد هستند و بر سر پیمانی که با خدا و دین الهی بسته‌اند با صداقت و متعهدانه ایستاده‌اند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: عده‌ای از این‌ها به شهادت رسیده‌اند، عده‌ای هم منتظر یاری دین خدا بوده و منتظر هستند فرصتی پیش بیاید تا صداقت و تعهد خود را ثابت کنند؛ یعنی این افراد در آماده‌باش به سر می‌برند و برای شهادت یا جانبازی آماده هستند.

وی با بیان اینکه نیروهای بسیجی این ویژگی‌ها را دارند، اضافه کرد: خداوند در سوره حجرات می‌فرماید: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ یرْتَابُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ ۚ أُولَٰئِک هُمُ الصَّادِقُونَ» و تأکید می‌کند مؤمنان واقعی تنها کسانی هستند که به خدا و رسولش ایمان آورده‌اند، سپس هرگز شک و تردیدی به خود راه نداده و با اموال و جان‌های خود در راه خدا جهاد کرده‌اند، آن‌ها راست‌گویان‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه بسیجی واقعی کسی است که این پنج ویژگی را داشته باشد، افزود: نیروی انقلابی قانون‌مند و ولایت‌پذیر است، قرآن هر جا تبعیت از خدا را تأکید می‌کند، پیروی از پیامبر هم به دنبال آن می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند ما قانون را قبول داریم اما رهبری را باور نداریم که این نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: از سوی دیگر خیلی‌ها که ایمان به خدا و پیامبر دارند در میانه راه گرفتار ریزش می‌شوند؛ اما مؤمنان راستین رویش داشته و در ادامه ریزش هم نمی‌کنند./9314/پ210/ق

هادی رحیمی
ارسال نظرات