۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۰۷۲۴۴
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

با تبیین حقایق سبک زندگی غربی دیگر کسی حسرت زندگی غرب را نمی خورد

با تبیین حقایق سبک زندگی غربی دیگر کسی حسرت زندگی غرب را نمی خورد
استاد حوزه علمیه گفت: اگر حقایق سبک زندگی غربی در معرض دید عموم گذاشته شود دیگر کسی حسرت زندگی غربی که با پوشش پیشرفت تزئین شده است را نمی خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه دوم ماه مبارک رمضان در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: دینداری زندگی انسان را شیرین می کند.

وی با اشاره به اینکه انسان های دیندار اهل استغفار هستند، ادامه داد: محور دینداری، ترک گناه و مراقبت از نفس است؛ انسان دیندار هرگز نمی تواند بدون برنامه زندگی کند از این رو انسان دیندار اهل نظم و برنامه است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه انسان دیندار فردی منفعت طلب است و در همه حال رضایت خداوند را جستجو می کند، ابراز کرد: مشکل بسیاری از انسانها این است که منفعت طلب نیستند براین اساس مدام در حال زیان و خسران به سر می برند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نظام سرمایه داری غرب نابود کننده بسیاری از منافع انسانی است، گفت: اگر حقایق سبک زندگی غربی در معرض دید عموم گذاشته شود دیگر کسی حسرت زندگی غربی را که با پوشش پیشرفت آن را تزئین کرده اند را نمی خورد؛ لازم است رمان نویسان و فیلم سازان متحد و انقلابی رنج و مشکلات سبک زندگی غربی و ظلمی که در حق مردم مغرب زمین اعمال می شود را به تصویر بکشند؛ امروز کمترین خواسته مردم فرانسه این است که حق شناخت پدر خودشان را داشته باشند!

وی با تاکید بر اینکه ابعاد منافع الهی انسان باید برای مردم تبیین شود، اظهار داشت: بسیاری از استانداردهایی که در غرب برای سلامت انسان تعریف می شود خود علامت بیماری است؛ انسان اگر منافع روحی، مادی و معنوی خود را بشناسد، به سوی کسب آن منافع حرکت می کند تا بسیاری از مشکلات روحی و دنیوی خود را رفع کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان داشت: انسان‌های دیندار برای کسب منافع انسانی و الهی با یکدیگر رقابت می کنند تا بتوانند در یک مسیر صحیح از هم سبقت بگیرند؛ انسان در این مسابقه خود را با دیگران مقایسه می کند اما هرگز خود را برتر از دیگری نمی بیند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان باید نسبت به عالم هستی که در آن زندگی می کند آگاهی داشته باشد تا در صورت انحراف از مسیر باطل برگردد، ادامه داد: انسان اگر همه عملکردش برای کسب رضای الهی باشد می تواند برخی افعال را فوق نظم عالم هستی انجام دهد که توبه از گناه یکی از مصادیق آن به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه دین انسان را به نشاط حقیقی می رساند، خاطرنشان کرد: انسان اگر خودش را تحت سلطه زمان و نظم عالم هستی نداند طغیان می کند و خداوند در قرآن کریم طغیان گران را مورد مذمت قرار داده بر این اساس انسان دیندار هرگز اهل طغیان گری نیست./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات