۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۶۰۷۳۶۱
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

اطاعت از طاغوت خلاف اصول اسلام است

اطاعت از طاغوت خلاف اصول اسلام است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اطاعت از طاغوت خلاف اصول اسلام است، گفت: تولی و تبری اصول دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در سلسله جلسات معرفتی ماه مبارک رمضان که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت انسان هرگز نمی تواند حق بندگی پروردگار را به جای آورد برای همین باید مدام به درگاه حضرت حق استغفار کند.

وی با بیان اینکه شیعیان باید حق محبت، معرفت، اطاعت و نصرت اهل بیت(ع) را به جای آورند، ادامه داد: براساس آیات الهی اگر کسی امام را دوست داشته باشد باید از گناه و معصیت اجتناب کند؛ متاسفانه برخی افراد با وجود اینکه امام معصوم را دوست دارند اما گناه نیز نزد آنان محبوب است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تاکید بر اینکه تولی و تبری از اصول دین است، ابراز کرد: انسان نمی تواند امام معصوم و دشمن ایشان را همزمان دوست داشته باشد و نسبت به هر دو ابراز محبت کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه ملت ایران به شدت نسبت به اهل بیت(ع) ابراز محبت دارند، عنوان کرد: اهل بیت(ع) هرگز اهل گناه و معصیت نبودند اگر کسی ادعای محبت به ایشان را دارد باید همانند آن بزرگان از انجام گناه اجتناب کنند.

وی یکی از حقوق ائمه اطهار(ع) را معرفت داشتن به ایشان برشمرد و گفت: مقصود از حق معرفت باور کردن حق تقدم اهل بیت(ع) بر سایر محبوبان است و اطاعت از فرامین آن بزرگان است؛ کسانی که به مقام امام معصوم معرفت دارند اهل توبه و استغفار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: ائمه اطهار(ع) به ما اجازه نداده که از طاغوت اطاعت داشته باشیم و به سوی آنان دست دراز کنیم؛ شیطان هرگز انسان را به انجام گناهانی مانند دزدی و اختلاس نمی کند بلکه این انسان است که به دعوت او ندای لبیک سر می دهد./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات