۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۰۸۱۷۱
آیت الله میرباقری مطرح کرد؛

طراحی سندهای استکباری با هدف اسارت امت اسلام

طراحی سندهای استکباری با هدف اسارت امت اسلام
استاد درس خارج حوزه علمیه قم هدف اصلی طراحان سندهای استکباری را اسارت امت اسلام توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید مهدی میرباقری در محفل احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان که در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کریمه اهل‌بیت برگزار شد خلاصی از آتش را یکی از اهداف الهی شب قدر توصیف کرد و اظهار داشت: فرازهای صدگانه جوشن کبیر به درخواستی از سوی مؤمن منتهی می‌شود که به‌واسطه معنای آن مؤمن خداوند را به‌حق حدود و حقیقت اسماءالحسنی قسم می‌دهد که او را از آتش جهنم رهایی بخشد.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری با طرح این سؤال که حقیقت آتش در درخواست‌های الهی مؤمن در شب قدر چیست؟ معارف منبر شب قدر را متوجه پاسخ به این سؤال دانست و گفت: آتش مورد وصف دعای جوشن کبیر چنگ اسارتی است که ائمه طاغوت و استکبار مؤمن را به اسارت خود درآورده و او را وادار به حرکت به‌سوی جهنم می‌کنند.

وی افزود: برای درک حقیقت این فتنه جهان استکبار باید به این نکته توجه داشت که دنیا عالمی میان مسیر بهشت و جهنم است که در این منزل راه‌های بهشت و جهنم درهم‌آمیخته شده و مؤمن مأمور است با هوشیاری مسیر خود را انتخاب کند.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه با اشاره به این‌که استکبار جهانی برای سوق دادن تفکر و منش جوانان در سطوح بین‌المللی برنامه‌ریزی و اسناد جهانی را طراحی و بازآرایی می‌کند، ابراز داشت: حقیقت آتش جهنم برای مؤمن اسارتی است که طاغوت در میان گزاره‌های طراحی‌شده خود جهنمی کردن انسان‌ها به‌عنوان طعمه قرار داده است.

وی ادامه داد: بر اساس چنین تصویری از تقابل ائمه کفر با ائمه حق می‌توان دریافت که کسانی که مرید تفکر طاغوتی استکبار جهانی هستند و در برابر برنامه‌ها و اهداف شان مرید مئابانه مواجه می‌شوند اسیر آتش‌سوزانی هستند که مؤمن شب‌های قدر برای رهایی از آن به حریم امن الهی پناه آورده است.

آیت الله میرباقری شب قدر را شب تحکیم پیمان مؤمن و پیوستن او به دایره امت امام محور دانست و گفت: محبتی که اولیاء طاغوت برای انسان زینت می‌کنند در حقیقت حب آتش است؛ بر این اساس در روایتی از امام صادق نقل‌شده است که خطاب به یکی از اصحاب سِرّ خود(ابان ابن تغلب) فرمود که مردم گرفتار پرستش آتش هستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پایان افق حج ابراهیمی را ذبح حضرت اسماعیل(ع) توصیف کرد و گفت: پایان مناسک حج مقام تخلیه است که اگر مؤمن در شب قدر با امام گره‌خورده و در حج چنین مقامی تجربه کند از اصحاب عاشورا خواهد بود./837/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
هادی یزدانی
Iran, Islamic Republic of
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
امریکا و اسراییل بعد از شکست در افغانستان و سوریه و عراق دیگر نمیتوانند قلدری کنن
1
0
علیا تورانی
Iran, Islamic Republic of
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
اگر مقاومت، رژیم صهیونیستی را زمین‌گیر نکرده بود، اینک شاهد دست‌اندازی آن به دیگر سرزمین‌های منطقه از مصر گرفته تا اردن و عراق و خلیج‌فارس و غیره بودیم.
1
0
غمره بداوی
Iran, Islamic Republic of
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱
خیانت آشکار عربستان سعودی، بحرین و امارات به مبارزه، پایداری و شهادت هزاران زن و کودک و جوان فلسطینی، بی‌پاسخ نخواهد ماند.
1
0
فراهانی منش
Iran, Islamic Republic of
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
رژیم صهیونیستی به آخر رسیده است و نفسهای واپسینش را می کشد.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
امت اسلامی بر سر مساله قدس معامله نمی کنند.
0
0
سالک جاده کربلا به قدس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
نقشه شوم دشمن در ایران هراسی با حضور یاری گر جمهوری اسلامی ایران در یاری ملل مظلوم عراق، یمن و سوریه شکست خورده و امروز ایران اسلامی در دلهای مردم مسلمان جا دارد و آمریکا از همیشه منفورتر است.
0
0
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
صهیونیستها به دنبال بازگشت به مدینه منوره و نیز تصرف قلاع خیبر هستند.
آنها ادعا می کنند از اولاد و احفاد یهودیان مدینه از بنی قینقاع و غیره هستند و دنبال احداث منازل و قصرهایی در همان مناطق هستند.
صهیونیستها برای عادی سازی روابط بدنبال احداث خط مواصلاتی بین کشورهای غرب آسیا به رژیم اشغالگر قدس هستند.
0
0