۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۰۸۱۷۲

ندای الهی العفو العفو کویرنشینان خراسان جنوبی در بیست و سومین شب ماه رمضان

ندای الهی العفو العفو کویرنشینان خراسان جنوبی در بیست و سومین شب ماه رمضان
مردم سراسر خراسان جنوبی در بیست و سومین شب از ماه مبارک رمضان در مساجد و حسینیه‌ها حضور یافتند و ندای الهی العفو العفو را سر دادند و از خدای خویش طلب مغفرت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، مردم سراسر خراسان جنوبی در بیست و سومین شب از ماه مبارک رمضان در مساجد و حسینیه‌ها حضور یافتند و ندای الهی العفو العفو را سر دادند و از خدای خویش طلب مغفرت کردند.

همزمان با سومین شب قدر، شب زنده‌داران و احیاداران در پی روزه‌داری و بندگی خدا را از عمق وجود صدا زدند و هر چه در دل داشتند بر زبان جاری کردند.

زمزمه‌های خلصنا من النار یا رب و الغوث الغوث آُسمان را پر کرده بود؛ دیشب همه جا از حسینیه‌ها و مساجد تا خیابان‌ها و کوچه‌ها خدایی بود و عاشقان علوی در جای جای نقاط استان حضور یافتند تا سرنوشت آن‌ها با نگاه مولود کعبه نوشته و تایید شود.

مقدرات هر انسانی در شب‌های قدر تقدیر می‌شود و ماه رمضان فرصتی مناسب برای تغییر در رفتار و زندگی و فرصتی است تا دل را با آب شستشو دهیم.

نزول کتاب قرآن یکی از دلایل عزت این شب‌ها است و ماه رمضان ماهی است که قرآن در آن نازل شده تا هدایتی برای مردم و نشانه‌هایی روشن از هدایت و جدایی حق از باطل باشد.

شب قدر از هزار ماه برتر است و فرشتگان و روح در آن شب به اذن پروردگارشان برای تقدیر هر کار نازل می‌شوند و علت برتر بودن این شب از هزار ماه نیز ارزش عبادت و احیای آن شب است.

از امام صادق(ع) روایت شده که روز شب قدر مثل شب قدر است و ایشان می‌فرمایند شب قدر، در هرسال هست و روز شب قدر مثل شب قدر است پس عمل و تلاش کن./9314/پ203/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات