۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۶۰۸۱۹۸
تولیت مدرسه علمیه مروی:

لیلةالقدر، شب پیوند با ولایت است

لیلةالقدر، شب پیوند با ولایت است
آیت الله تحریری با بیان اینکه شب قدر فرصتی برای صعود و پیوند روحی با حقیقت این شب است، گفت: لیلةالقدر، شب پیوند با ولایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، شب گذشته در سومین شب از احیای لیالی قدر که در مدرسه علمیه معیر و در جمع طلاب برگزار شد، گفت: قرآن کریم به دو صورت تدریجی و دفعی بر قلب نازنین پیامبراکرم(ص) نازل شده است.

وی افزود: خداوند متعال به برکت وجود مقدس پیامبراکرم(ص) عنایت ویژه ای بر امت اسلامی داشته است به حدی که خداوند متعال این کتاب باقی را از یک جایگاه بسیار بالا تنزل داد؛ قرآن کریم دارای یک جایگاه محکم است و هیچ پراکندگی و تشتت در آن راه ندارد.

آیت الله تحریری با بیان اینکه سوره قدر بیانگر مرتبه و عظمت قرآن کریم است، ابراز داشت: زمانی که برخی آیات قرآن کریم بر وجود مقدس پیامبراکرم(ص) نازل می شد حال حضرت به شدت دگرگون می شد و این زمانی بود که بین حضرت و خداوند هیچ واسطه‌ای وجود نداشت اما هنگامی که حضرت جبرئیل آیات را به محضر حضرت ارائه می دادند این حالت دگرگونی بسیار ضعیف‌تر بود.

تولیت مدرسه علمیه مروی با اشاره به اینکه مقدرات یک ساله انسان در شب قدر رقم می خورد، اظهار داشت: ملائکه و روح به اذن پروردگار در شب قدر نازل می شوند؛ شب قدر یک انتساب خاص به مقام ولایت کلیه الهیه نبی اکرم(ص) و اهل بیت(ع) دارد و این جایگاه قبل از این امت وجود نداشته است.

وی با اشاره به اینکه شب قدر از ابتدای خلقت وجود داشته است، ادامه داد: نزول کتاب آسمانی قرآن کریم در شب قدر، تنها اختصاص به امت اسلامی دارد؛ مقدرات یک ساله انسان بستگی به شاکله وجودی خود شخص دارد بنابراین خود انسان است که مسیر سعادت و شقاوت را انتخاب می کند.

آیت الله تحریری با بیان حدیثی، تصریح کرد: طبق صریح رویات؛ مستحب است در شب قدر انسان نسبت به امام زمان(عج) اظهار ولایت و محبت داشته باشد؛ در طول سال شب قدر شریف‌ترین و باعظمت‌ترین شب است.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: در شب قدر باید برای همگان عافیت و عاقبت بخیری درخواست شود و این بالاترین دعا است.

وی درباره حسن عاقبت، گفت: انسان بدون لغزش نیست و دیگر اینکه لطف خداوند بی نهایت است و از انسان خواسته تا همیشه در حال تغییر و تحول باشد بنابراین مهمترین خاصیت شب قدر تغییر و تحول است.

آیت الله تحریری در پایان با تاکید بر اینکه انسان باید ارزشهای اصیل خود را حفظ کند و با پاکان ارتباط داشته باشد، خاطرنشان کرد: انسان به هر میزان ظرف وجودی خود را وسیع کند به همان مقدار می تواند از شب قدر حیات دریافت کند؛ شب قدر فرصتی برای صعود و پیوند روحی با حقیقت این شب است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

 
تعداد بازدید : 5
 
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات