۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۶۰۸۳۰۰
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

علما و فقها در عصر غیبت حجت امام زمان در میان مردم هستند

علما و فقها در عصر غیبت حجت امام زمان در میان مردم هستند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه علما و فقها در عصر غیبت حجت امام زمان(عج) در میان مردم هستند، گفت: مراجع با هدایت اهل بیت(ع) انسان‌ها را هدایت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در مسجد حضرت امیر(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امیرمومنان علی(ع) بعد از درگذشت پیامبر عظیم شأن اسلام به اذن پروردگار راهنمای امت قرار داده شدند و علامه حلی در کتاب الالفین بدون استفاده از آیات و روایات دو هزار دلیل عقلی در اثبات حقانیت امامت امام علی(ع) بیان می کنند.

وی بیان داشت: از زمانی که انسان سفر خود را از شهر به شهر، منطقه به منطقه و کشور به کشور آغاز کرد در این سفرها همراه با راهنما بود تا مبادا کاروان بی راهه برود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: بیابان عربستان از همان ابتدا تا به امروز همانند مغز آل سعود که هیچ حقیقتی در ذهن آنان وحود ندارد کویری بدون آب و علف بود، زمانی که مسلم بن عقیل ماموریت یافتند که نامه امام حسین(ع) را از مکه به سوی کوفه ببرند با پرداخت هزینه دو راه بلد را برای عبور از این بیابان استخدام کردند تا گرفتار خشکی کویر نشوند.

وی افزود: مسلم بن عقیل انسانی با ایمان، عالم، حکیم، قوی و با هوش بودند اما این صفات نمی توانست ایشان را از بیابان خشک و بی آب و علف عربستان عبور دهد و نیازمند راهنما بودند؛ بنابراین انسان اگر در جاده دین هم بخواهد گام بردارد نیازمند راهنما است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان  بیان داشت: امام باقر(ع) در کلامی فقها و راویان حدیث مانند مرحوم کلینی را حجت خویش بر انسان ها معرفی می کنند؛ بنابراین در غیاب امام معصوم مراجع با هدایت اهل بیت(ع) راهنمای انسان ها هستند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: همچنین روایت است پس زدن راهنمایان دین مصداق پس زدن امامان معصوم است و از گناهان بزرگ به شمار می رود؛ کنار گذاشتن اولیای الهی انسان را تا حد بت پرستی سقوط می دهد.

وی بیان داشت: در گذشته کشتی ها با هدایت ستاره شناسان راه خود را پیدا می کردند و امروز قظب نما، در عالم دنیا چیزی بدون راهنما فعالیت ندارد حتی مغز آدمی با 14 میلیارد سلول بخش‌های مختلف بدن را هدایت می کنند.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: ای کسانی که می گویید پیامبراکرم(ص) وفات کردند و بعد از خود راهنمایی برای هدایت بشر انتخاب نکردند دلیل این حرفتان براساس چه منطقی است در حالی که همه فعالیت ها در عالم دنیا براساس راهنما انجام می شود؛ آیا پیامبراکرم(ص) که عقل کل بودند معرفت و عقلشان کمتر از راهنمای کشتی و صاحب کاروان در بیابان کویر بود.

وی گفت: دین واقعی را راهنمایان الهی به شیعیان نشان دادند و مکتب تشیع در این مسیر برای حفظ دین واقعی کشتگان و زخمیان فراوانی داشتند چگونه است یک دانشمند کمونیست می نویسند از عجایب است در کربلا هیچ متاع و خیمه ای نماند غیر از امام سجاد(ع) که دین اسلام و نسل پیامبراکرم(ص) با ایشان حفظ شد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان خاطرنشان کرد: عقلا جامعه هادی راه بلد می خواهد راه بلدی که شرایط سلوک را بداند نه اینکه بعد از وفات پیامبراکرم(ص) یکی را علم کنند و بگویند این راهنمای مسلمانان است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات