۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۶۰۸۴۰۱
دبیرکل جهاد اسلامی:

پروژه صهیونیستی به دنبال غصب تمام فلسطین است

پروژه صهیونیستی به دنبال غصب تمام فلسطین است
دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین طی نشستی در بیروت ضمن هشدار در مورد غصب تمامی فلسطین، خواستار بازنگری تشکیلات خودگردان در اقدامات پیشین شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی در نشستی سیاسی در بیروت به اظهارات اخیر «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان که گفته بود «معامله قرن برود به جهنم» پرداخت و گفت: «ما در برابر یک پختگی تاریخی قرار داریم و آن  است که اذعان داریم مسیر مذاکره با دشمن صهیونیستی به بن‌بست رسیده است.»

بر اساس گزارش وبگاه «فلسطین‌الیوم»، النخاله گفت، باید در این برهه زمانی، در گام‌های قبلی بازنگری و تهدیدها به فرصت تبدیل شود.

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در ادامه تأکید کرد: «پروژه آمریکا و دشمن صهیونیستی در منطقه برای تمامی کسانی که نمی‌دانستند پروژه صهیونیسم چیست، آشکار شده است. آنها تمام فلسطین را می‌خواهند و اینگونه اسرائیل ایجاد می‌شود.»

«معامله قرن» طرحی است که «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا بر اساس آن ادعا می کند می‌خواهد نزاع «فلسطینی-اسرائیلی» را حل کند؛ طرحی که حتی تشکیلات خودگردان نیز آن را قبول ندارد و معتقد است به نفع رژیم صهیونیستی است. 

در ماه گذشته (اردیبهشت) روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» نزدیک به نخست‌وزیر این رژیم متن سندی را منتشر کردکه ادعا می‌شود پیش‌نویس مفاد طرح آمریکا برای مسأله فلسطین موسوم به «معامله قرن» است.

در بخشی از این گزارش آمده بود: «فلسطین جدید حق داشتن ارتش و سلاح ندارد و تنها می‌تواند پلیس مسلح داشته باشد. توافقی میان اسرائیل و فلسطین جدید بسته می‌شود تا بر اساس آن اسرائیل دفاع از فلسطین جدید در برابر هر تهاجم خارجی را بر عهده بگیرد به این شرط که فلسطین جدید هزینه این حمایت را بپردازد. اسرائیل و کشورهای عربی درباره هزینه‌ای که عرب‌ها باید به ارتش اسرائیل به عنوان هزینه حمایت بپردازند، مذاکره می‌کنند». 

اردن نیز با نگرانی‌های بسیاری در رابطه با طرح آمریکا  روبه‌روست. طرح دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا، «امان» را در چند مورد تهدید می‌کند که با اسکان دائمی آوارگان فلسطینی آغاز می‌شود و به کنار زدن قیمومیت خاندان هاشمی اردن بر مقدسات قدس ختم نخواهد شد.

در همین راستا «عبدالله دوم» شاه اردن در نشست روز گذشته خود با «جارد کوشنر» فرستاده ترامپ اعلام کرده در نشست اقتصادی بحرین شرکت نخواهد کرد. 

آمریکا در بیستم ماه جاری (می) به برگزاری نشستی در بحرین در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) فرا خواند که به نظر می‌رسد اولین گام در راستای اجرایی کردن معامله قرن باشد./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات