۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۶۰۸۴۰۴

اعتراض نمادین به جنگ یمن در برابر مقر کمیسیون اروپا

اعتراض نمادین به جنگ یمن در برابر مقر کمیسیون اروپا
فعالان حقوق بشری در اعتراض به کشتار هزاران غیرنظامی در یمن، صدها جفت کفش در برابر مقر کمیسیون اروپا چیده و خواستار تلاش جدی کشورهای جهان برای پایان این جنگ شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، فعالان حقوق بشری وابسته به سازمان دیدبان حقوق بشر اروپا-مدیترانه طی اقدامی صدها جفت کفش در مقابل مقر کمیسیون اروپا در بروکسل چیدند و به جنگ یمن و کشتار هزاران نفر در این جنگ اعتراض کردند.

بر اساس گزارش وبگاه «دنیا الوطن»، فعالان مذکور به دنبال آن هستند که نگاه‌ها را به سمت آنچه در جنگ چهار ساله یمن بر سر غیرنظامیان آمده، جلب کنند.

فعالان مشارکت‌کننده در این اعتراض، پلاکاردهایی در دست داشتند و خواستار توقف جنگ یمن و توقف هدف قرار دادن غیرنظامیان شدند؛ آنها از جامعه بین‌المللی درخواست کردند مسؤولیت تحقیق در این باره را بپذیرد و عاملان جنایات جنگی را تحت تعقیب و مجازات قرار دهد.

آنها همچنین از اتحادیه اروپا درخواست کردند که به مسؤولیت‌های اخلاقی و قانونی خود در جنگ یمن به خاطر ادامه فروش سلاح به کشورهای مشارکت‌کننده در این جنگ پایبند باشد.  

فعالان حقوق بشری اعلام کردند: «هر جفت از این کفش‌ها پیامی تأثیرگذار به کودک، زن یا سالمندی است که در جنگ یمن کشته و عاملان این جنایت هنوز مجازات نشده‌اند.»

مشارکت‌کنندگان در این اقدام اعتراضی از تمامی طرف‌های بین‌المللی درخواست کردند در راستای توقف جنگ یمن به صورت جدی کار کنند.

اخیرا «یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن اعلام کرد، از زمان آغاز حملات ائتلاف سعودی در سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) بیش از ۵۰ هزار یمنی کشته و زخمی شده‌‌اند.

الحاضری به خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گفت: «در نتیجه بمباران مستقیم، تا کنون ۵۲ هزار یمنی کشته و زخمی شده‌‌اند. تعداد کشته شدگان به ۱۳ هزار و ۲۵۰ نفر می‌رسد که ۳۸۰۰ کودک در میان آنها وجود دارند.»/847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات