۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۶۰۸۵۳۲
امام جمعه اصفهان:

روشنگری‌های رهبر انقلاب ما را از تاریکی‌ها بیرون آورده است

روشنگری‌های رهبر انقلاب ما را از تاریکی‌ها بیرون آورده است
آیت الله طباطبایی نژاد گفت: روشنگری‌های الهی رهبر انقلاب ما را از تاریکی‌های زیادی بیرون آورده است و امیدواریم سایه ایشان همواره بر سر ما مستدام باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اصفهان گفت: روشنگری‌های الهی رهبر انقلاب ما را از تاریکی‌های زیادی بیرون آورده است لذا امیدواریم سایه ایشان همواره بر سر ما مستدام باشد.
 
وی در ابتدا با پاسخ به این سؤال که چرا جمهوری اسلامی ایران خواهان زوال و نابودی اسرائیل است، افزود: مسأله قدس یک مسأله اسلامی نیست بلکه یک مسأله انسانی است و همه کشور‌ها باید جلوی جنایات اسرائیل بایستند؛ مهم‌ترین پیام انبیای الهی و دلیل ارسال ایشان اجرای عدالت و برطرف کردن ظلم بوده است، در قرآن نیز سیصد آیه در رابطه با ظلم و نکوهش آن آمده است.
 
آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: خداوند دست هدایتش را از روی سر ظالم برمی دارد لذا آن‌ها تصمیم‌های احمقانه می‌گیرند؛ پیامبر (ص) می‌فرمایند زمانی که قیامت فرا می‌رسد ندا داده می‌شود ظالمان و یاوران ظالمان کجا هستند و اگر کسی کوچک‌ترین کمکی به ظالم کرده باشد مورد بازخواست واقع می‌شود، حتی اگر سر یک قلم را برای آن‌ها تیز کرده باشد؛ ما اولاً خودمان نباید ظالم باشیم، ثانیاً یاور شخص ظالم نباشیم و ثالثاً راضی به ظلم ظالم هم نباشیم.
 
امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: ما غیر از این که اسرائیل را ظالم می‌دانیم فهمیده ایم که آمریکا و انگلیس عاشق چشم و ابروی یهودیان نبوده اند که آن‌ها را در منطقه جای داده اند بلکه می‌خواستند پایگاهی داشته باشند تا هر زمان خواستند به یک کشور اسلامی هجوم ببرند.
 
وی با اشاره به معامله قرن اذعان کرد: مستکبران می‌خواهند بخشی از یکی از کشور‌ها را به اسرائیلی‌ها بسپارند و از طرف دیگر عرب‌ها در غزه به صورت کامل خلع سلاح شوند و ارتشی نداشته باشند.
 
آیت الله طباطبایی نژاد تبیین کرد: بعد از جنگ دو روزه اخیر که غزه با موشک اسرائیلی‌ها را به پناهگاه هایشان فراری داد، آن‌ها می‌خواهند که غزه از موشک بی بهره باشد.
 
امام جمعه اصفهان افزود: مردم باید هوشیار باشند و بدانند که آمریکایی‌ها به دنبال تضعیف کردن قدرت نظامی ما هستند و می‌خواهند روی این مسأله مذاکره کنند و هر انسان عاقلی این مسأله را درک می‌کند که نباید روی توان موشکی کشور مذاکره کرد.
 
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به شهادت امام جمعه کازرون تبیین کرد: این بزرگوار چند مرتبه در جنگ هشت ساله مجروح شده بودند، ولی الان به فیض شهادت نایل آمدند، امیدوارم خداوند کسانی که از روی ناچاری دست به این اعمال خصمانه می‌زنند را نابود کند.
 
امام جمعه اصفهان با بیان این که قلوب مردم دست خداوند است، اذعان کرد: امیرمؤمنان می‌فرمایند اگر کسی بر محور حق عمل کند، محبوب قلب‌ها می‌شود؛ در آیات پایانی سوره مریم نیز به این مسأله اذعان شده است؛ انسان حقیقت طلب بوی انسانیت و خوبی‌ها را درک می‌کند./۸۶۷/پ202/ب1
متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
ما پشتیبانى خود را از آرمان‌هاى ملت فلسطین كه آزاد كردن قدس یكى از آن‌هاست، اعلام داشته و به تجربه‌ انقلاب پیروز خویش امیدواریم كه جهت مبارزه ملت فلسطین، كاملا اسلامى شود.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
من در طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم، که اکنون این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است، و بویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی، پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می کند. من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان "روز قدس " انتخاب ، و طی مراسمی همبستگی بین المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته. (صحیفه امام جلد نـهـم- صفحه: 26 7)
0
0