۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۶۰۸۹۱۴
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

عمل به وصیت نامه امام راحل نباید در حد شعار باقی بماند

عمل به وصیت نامه امام راحل نباید در حد شعار باقی بماند
حجت الاسلام صادقی، وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل را نقشه راهی برای همه مسؤولان کشور دانست و گفت: متأسفانه آن طور که انتظار می‌رفت به وصیت نامه امام راحل عمل نشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی که به مناسبت سالگرد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در قائمشهر برگزار شد، رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را یکی از تلخ‌ترین رویداد‌های تاریخ انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: این ایام فرصت مناسبی برای بازخوانی و بازشناسی شخصیت و اندیشه‌های والای معمار کبیر انقلاب اسلامی است.
 
وی با بیان این که هنوز جامعه ما نسبت به اندیشه‌های متعالی و ناب امام راحل بیگانه است، افزود: این وظیفه حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها است که در قالب نشست‌های علمی بیشتر به تبیین اندیشه‌های امام راحل بپردازند.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز برجسته کردن آرمان‌ها و ارزش‌های مورد نظر امام خمینی (ره) یک اصل مهم و قابل توجه در کشورمان است، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی‌ها تلاش می‌کنند این آرمان‌ها را غیر قابل استفاده و کهنه معرفی کنند این در حالی است که آرمان‌های امام راحل برای همه نسل‌ها پویا و زنده خواهد ماند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که آرمان‌های امام خمینی (ره) غیر قابل تغییر هستند، تصریح کرد: مبارزه با ظلم و استکبار و حق طلبی همواره جزء آرمان‌های اساسی امام راحل بود که هیچ گاه تغییر نخواهند کرد.
 
وی در ادامه سخنان خود به تلاش برخی جریان‌ها برای تحریف مکتب امام خمینی (ره) اشاره کرد و با بیان این که امروز وظیفه حوزه و روحانیت در جلوگیری از اهداف شیطانی این جریان ها بسیار حائز اهمیت است، بیان داشت: باید اندیشه‌های ناب امام راحل در جامعه هر روز بیشتر تقویت شود تا دشمنان نتوانند مسیر تحریف این مکتب تعالی بخش را در پیش گیرند.
 
حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل را یک نقشه راهی برای همه مسؤولان و مدیران کشور دانست و تصریح کرد: مطالعه عمیق و دقیق این وصیت نامه می‌تواند مسیر پیشرفت را برای حرکت انقلاب و نظام اسلامی هموارتر کند.
 
وی با بیان این که امروز نیازمند عمل وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل در کشور هستیم، بیان داشت: عمل به وصیت نامه امام خمینی (ره) به طور حتم کشور را از در مسیر رشد و تعالی قرار خواهد داد و از هر گونه مشکل و بحرانی دور می‌کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه آن طور که انتظار می‌رفت به وصیت نامه امام خمینی (ره) عمل نشد، بیان داشت: در طول این سه دهه اخیر تنها به تئوری پردازی در این خصوص اکتفا شد و در مقام عمل کمتر شاهد تحقق رهنمود‌ها و مطالبات امام راحل بودیم./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات