۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۱
کد خبر: ۶۰۹۰۹۴
با حضور مردم انقلابی و شهیدپرور تهران؛

مراسم پنجاه و ششمین سالگرد شهدای ۱۵ خرداد برگزار شد

مراسم پنجاه و ششمین سالگرد شهدای ۱۵ خرداد برگزار شد
مراسم پنجاه و ششمین سالگرد شهدای ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ با حضور مردم انقلابی و شهیدپرور تهران بر سر مزار آن شهدای والامقام در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمحسن محمودی رییس ستاد ۱۵ خرداد استان تهران، عصر چهارشنبه در پنجاه و ششمین سالگرد شهدای ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ که بر سر مزار شهدای ۱۵ خرداد تهران برگزار شد، گفت: حضور مردم انقلابی بر سر مزار شهدای قیام 15 خرداد و بیعت آنان با آن شهدای والامقان آن هم بعد از گذشت 56 سال از شهادت آن عزیزان بیانگر ولایتمداری و فهم بالای ملت ایران است.

وی با اشاره به اینکه ملت ولایتمدار و مومن ایران اسلامی روزگار خود را در انتظار و آرزوی فرج و تشکیل آن حکومت سراسر عدل سپری می کنند، ادامه داد: در قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ کسی به دنبال پست و مقام نبود و منافع شخصی در این قیام اصلا معنا نداشت.

رییس ستاد ۱۵ خرداد استان تهران با اشاره به اینکه شهدای 15 خرداد آن روز غریبانه دفن شدند و رژیم ساقط شده طاغوت حتی اجازه نداد خانواده آن عزیزان مجلس عزا برای عزیزانشان برگزار کنند، اظهار داشت: حتی اجازه پوشیدن لباس مشکی هم نداشتند.

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: آن روز دشمنان اجازه ندادند برای آن شهدا مراسمی برگزار شود اما چون عزت و ذلت به دست خداوند است امروز ما می بینیم ملت شهید پرور ایران اسلامی بخصوص مردم ولایتمدار تهران با حضور جهادی در مراسمات 15 خرداد این رویداد مهم را گرامی داشته و آن را به نسل جوان منتقل می کنند.

وی حضور مردم تهران بر مزار شهدای 15 خرداد را تجدید میثاق دوباره آنان با آرمانهای انقلاب و رهبری دانست و گفت: بعد از یک ماه بندگی و عبادت خداوند متعال همزمان با عید سعید فطر می بینیم که مردم پرشورتر از گذشته در مراسمات 15 خرداد شرکت کرده و یاد آن عزیزان را زنده نگاه می دارند.

یادآور می شود تظاهرات ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ به دنبال بازداشت حضرت امام خمینی(ره) در انتقاد به لایحهٔ انجمن‌های ایالتی و ولایتی رخ داد. این تظاهرات در شهرهای تهران و قم علیه دولت اسد الله علم برگزار شد نقطه عطفی برای پیروزی انقلاب اسلامی بود که از سوی امام راحل این روز عزای عمومی اعلان شد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات