۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۶۰۹۲۰۷

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
اعزام و فعالیت ۶۰ نیروی فنی قاینات در عتبات و گرامی داشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در شهرستان‌های خراسان جنوبی عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات قاینات در مراسم افتتاح ستاد بازسازی عتبات عالیات دهستان پیشکوه بخش مرکزی در بیهود گفت: 60 نیروی فنی و تخصصی از ابتدای امسال از قاینات برای بازسازی به عتبات عالیات اعزام شده اند.  

رضا غلامی با بیان اینکه افزون بر این 100 نفر دیگر در نوبت اعزام هستند، گفت:  اظهار کرد: همچنین 40 نفر از نیروهای فنی و تخصصی این شهرستان برای بازسازی و احداث صحن مبارک حضرت زینب کبری (س) و فاطمه زهرا (س) درکربلا و نجف اشرف به سر می برند.

گرامی داشت 14 و 15 خرداد در شهرستان ها

مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت بنیان گذار انقلاب اسلامی و نیز قیام 15 خرداد در نقاط مختلف استان برگزار شد.

حجت الاسلام ماندگاری، خطیب کشوری در جمع مردم این شهرستان، به بیان ابعاد زندگی امام(ره) و ویژگی های ولایت پرداخت و افزود: با گذشت 24 ساعت از ارتحال امام(ره)، جانشین ایشان توسط مجلس خبرگان رهبری، انتخاب شدند و مردم ایران با رهبری بیعت کردند و 30 سال است ولی فقیه را مانند جان خود پاسداری می کنند در صورتی که مردم مدینه امام زمان خود، حضرت علی (ع) یعنی نایب پیامبر (ص) و فرزندش امام حسن (ع) و مردم کوفه امام حسین (ع) را تنها گذاشتند.

سرهنگ مزگی نژاد، معاون سابق سپاه انصارالرضا (ع) در جمع مردم این شهر به مناسبت بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) درباره شخصیت بنیان گذار انقلاب اسلامی، مطالبی بیان کرد.

سردار قاسمی، فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) هم به این مناسبت در جمع مردم روستای کرغند قاین سخنرانی کرد.

همایش رکاب زنان در بشرویه

همایش بزرگ دوچرخه سواری جام رهروان ولایت به همت هیئت ورزش های همگانی و با همکاری کمیته همگانی هیئت دوچرخه سواری و کانون بسیج ورزشکاران بشرویه در این شهرستان برگزار شد.

این همایش به مناسبت روز دوچرخه سواری و سالگرد ارتحال ملکوتی بنیان گذار جمهوری اسلامی با حضور بیش از 80 دوچرخه سوار برگزار شد و دوچرخه سواران مسیر ورزشگاه تختی، میدان های امام حسین (ع) و بسیج و بالعکس را رکاب زدند و سپس به منظور تجدید میثاق با شهیدان و آرمان های امام(ره) در گلزار شهدا حضور یافتند.

کتابخانه نیمبلوک نیازمند 100 میلیون اعتبار

رئیس اداره امور کتابخانه های عمومی قاینات با بیان اینکه به سازی کتابخانه عمومی نیمبلوک 100 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: کتابخانه عمومی نیمبلوک 270 مترمربع زیربنا دارد اما فضای آن قدیمی است و سال 81 به بهره برداری رسید که متناسب با نیاز مراجعان و نوع بهره برداری نیست اما به سازی آن حداقل 100 میلیون تومان نیاز دارد در حالی که اعتباری در کار نیست.

مددی افزود: شهرستان نیاز به احداث فضای ملکی برای کتابخانه ها دارد چرا که بیشتر فضاها استیجاری است./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات