۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۰۹۲۱۵
معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران:

بصیرت افزایی حوزه انقلابی، لازمه کاهش آفات فضای مجازی است

بصیرت افزایی حوزه انقلابی، لازمه کاهش آفات فضای مجازی است
معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران، بصیرت افزایی حوزه انقلابی را لازمه کاهش آفات و آسیب‌های فضای مجازی در سطح جامعه دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا، معصومه ظهیری با بیان این که یکی از اصلی ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته، ناظر به مباحث فرهنگی بوده است، ابراز داشت: تغییر رویکرد و باور فرهنگی جامعه از برکات بسیار مهم انقلاب اسلامی ما بوده اما این که این فرهنگ برآمده از نگاه دینی و روحیه انقلابی همچنان مصون از خطاها و انحرافات باقی بماند، نیازمند فعالیت جدی حوزه انقلابی و البته دانشگاه انقلابی در این راستاست.

وی همچنین با اشاره به این که امروز یکی از عرصه های بسیار مهم و موثر در ساحت فرهنگی مرتبط با مقوله مهم فضای مجازی است، افزود: نقل قولی از رهبر فرزانه انقلاب مشهور است که ایشان فرمودند که اگر من رهبر نمی شدم، قطعاً رییس فضای مجازی می شدم و یا این که ایشان در جای دیگر تاکید داشته اند اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلابی است.

وی اضافه کرد: همه این ها نشان می دهد که فضای مجازی و سایبری چقدر دارای اهمیت و حساسیت است ، چه آن که اتفاقاً در مقطع حساس کنونی نیز دشمن برنامه و طرح های ویژه ای دارد که از این منظر به انقلاب و نظام اسلامی ضربه بزند.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین اظهار داشت: فضای مجازی هر چند اسمش مجازی است اما در حال حاضر اگر نیک بنگریم به شکل یک حقیقت بسیار تأثیرگذار در زندگی ما جریان دارد و بر زندگی هر فردی به نحوی اثر خود را می گذارد و از این منظر ما به هیچ وجه نمی توانیم نسبت به تبعات و به ویژه مفاسد ناشی از آن بی تفاوت باشیم.

وی یادآور شد: این مایی که می گویم بخش مهمش برمی گردد به رسالت حوزه انقلابی که باید نسبت به این قضیه و محاسن و معایب آن دارای موضع روشن و دارای  باشد رویکرد کاربردی باشد تا بتواند دغدغه ها و خواسته های علما و مراجع عظام و به خصوص مقام معظم رهبری را در این خصوص تامین نماید./829/ج

محمد مهدی مرادی
ارسال نظرات