۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۶۰۹۲۹۴
تولیت مدرسه علمیه امام حسین:

اسلام بدون روحانیت، اسلام آمریکایی است

اسلام بدون روحانیت، اسلام آمریکایی است
آیت الله حسینی مازندرانی با تاکید بر اینکه اسلام بدون روحانیت، اسلام آمریکایی است، گفت: شهادت طلبه همدانی بیانگر خشم و دشمنی دشمنان از انقلاب و اسلام است.

آیت الله حسینی مازندرانی تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت اربعین شهادت حجت الاسلام مصطفی قاسمی طلبه همدانی، گفت: انقلاب اسلامی برآمده از حوزه است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) رشد یافته و تربیت شده حوزه علمیه بودند، ادامه داد: رهبری امام خمینی(ره)، مجاهدت و تبلیغ ایشان بود که توانست رژیم دو هزار ساله شاهنشاهی را نابود و انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

آیت الله حسینی مازندرانی با استناد به کلام بنیان گذار کبیر انقلاب که فرمودند اسلام منهای روحانیت بی معنا است، عنوان کرد: مردم برای حفظ دین خودشان نیازمند به روحانیت هستند، بخصوص در حکومت اسلامی نمی توان مدعی حذف روحانیت شد، روحانیت در شکل گیری و تداوم انقلاب اسلامی نقش قابل توجهی داشته است.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) با اشاره به اینکه روحانیت تاکنون شهدای فراوانی به اسلام و انقلاب تقدیم کرده است، اظهار داشت: شهیدان باهنر، مطهری و بهشتی و شهدای روحانی دوران دفاع مقدس کسانی بودند که با نثار جان به دفاع از انقلاب اسلامی برخاستند و جان خود را در طبق اخلاص قرار داده و تا پای جان از حریم انقلاب و کیان کشور دفاع کردند.

وی با تاکید بر اینکه روحانیت همیشه در صحنه‌های مختلف جهاد و شهادت پیشگام بودند، گفت: علما و بزرگان بسیاری قبل و بعد از انقلاب به شهادت رسیدند، قرآن کریم در وصف شهدا می فرماید: ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون؛ آنان جایگاه عظیمی نزد خداوند متعال دارند.

آیت الله حسینی مازندرانی با اشاره به اینکه اسلام بدون روحانیت، اسلام آمریکایی است، عنوان کرد: روحانیت در همه اعصار وجود داشته و همیشه با مردم و در کنار مردم بوده است؛ مصداق امروزی این سخن کمک‌رسانی طلاب و روحانیت به سیل زدگان آسیب دیده بود که همه مشاهده کردند چگونه با جان و دل برای به آسیب دیدگان خدمت کردند.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) با بیان اینکه نفوذ انقلاب اسلامی روز به روز در جهان بیشتر می شود و این از برکات انقلاب اسلامی است تا مسلمانان بیدار شوند و در برابر مستکبران به خود بیایند، گفت: در گذشته کسی در جهان جرات نمی کرد پرچم آمریکا را آتش بزند اما امروز می بینیم مردم این کار را در اقصی نقاط جهان به راحتی انجام می دهند.

وی ادامه داد: به طور قطع عناصر ضد انقلاب در به شهادت رساندن حجت الاسلام مصطفی قاسمی طلبه همدانی نقش داشتند این اقدام بیانگر خشم دشمنان از انقلاب و اسلام است./813/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات