۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۶۰۹۳۳۶
دبیرکل موسسه معارف اسلامی «الغري» عراق:

تغییر مواضع آمریکا نسبت به ایران به برکت صبر مردم این کشور است

تغییر مواضع آمریکا نسبت به ایران به برکت صبر مردم این کشور است
دبیرکل موسسه معارف اسلامی «الغري» عراق ضمن اعلام حمایت از ایران، بیان کرد: تغییر مواضع آمریکا نسبت به ایران به برکت صبر مردم این کشور است.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف، حجت الاسلام شیخ قاسم الهاشمی دبیر کل موسسه معارف اسلامی «الغري» عراق در همایشی که به مناسبت ارتحال امام خمینی (ره) در حسینیه  امام حسین المجتبی (علیه السلام) نجف اشرف، با حضور نمایندگان مراجع تقلید، ائمه جمعه، سیاستمداران و شخصیت های مذهبی و اجتماعی برگزار شد، گفت: به برکت استقامت و صبر مردم ایران، آمریکا مجبور به تغییر مواضع اخیر خود نسبت به این کشور شد.

وی با بیان اینکه عراق و منطقه در معرض خطرهای بسیاری قرار دارد، افزود: با استفاده از سیره امام خمینی (ره) امکان تغییر واقعیت های سیاسی را داریم.

دبیرکل موسسه معارف اسلامی «الغري» عراق تصریح کرد: شناخت صحیح دشمن، اتحاد و مقاومت و عبور از مشکلات اقتصادی از خصوصیت های مردم و حکومت ایران است.

وی با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران ضد جنگ است، افزود: ما حمایت و همبستگی خود را با رهبر و مردم ایران اعلام می کنیم زیرا آنان در همه مواضع در کنار ملت عراق ایستادند و از این کشور در برابر جریان های تروریستی دفاع کردند.

حجت الاسلام شیخ هاشمی، سیاست آمریکا و ایران در عراق را متفاوت دانست و عنوان کرد: حضور دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در عراق مانند یک دزد در شب بود اما حسن روحانی رییس جمهور ایران پیش از 2 ماه قبل سفر خود به عراق را اعلام کرده بود و حتی به برخی از استان های این کشور سفر و با مراجع عظام تقلید دیدار کرد و مانند یک شهروند عادی عراقی در خیابان های این کشور قدم می زد که این مسائل نشان دهنده میزان مقبولیت و جایگاه او در نزد مردم عراق است.

وی ادامه داد: موسسه معارف اسلامی «الغري» عراق هر ساله این همایش را با وجود تهدید، بازداشت، شکنجه و سنگ اندازی های آمریکایی ها در این کشور برگزار می کند زیرا این گونه تهدیدات هیچ گونه تاثیری در آنان ندارد و موجب استمرار اهدافشان می شود.

دبیر کل موسسه معارف اسلامی «الغري» عراق تاکید کرد که نتیجه صبر و استقامت، پیروزی است و این آن چیزی است که در ایران مشاهده می کنیم.

ارسال نظرات