۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۶۰۹۴۱۴

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
اجرای نیت ۲۳ موقوفه طبس، کمبود اعتبار پروژه کتابخانه جوادالائمه (ع) قاین و جای خالی کتابخانه عمومی در نقشه ماژان عناوین برخی از اخبار خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه طبس در تشریح برنامه‌های طرح ضیافت الهی در این شهرستان، اظهار کرد: 30 موقوفه به نیت ماه مبارک رمضان در طبس ثبت شده است که از این تعداد با توجه به موجودی، نیات 23 موقوفه اجرا شد.

حجت الاسلام خدایی، یکی از برنامه‌های اوقاف در ماه مبارک رمضان را اجرای نیات واقفان در قالب «طرح افطاری ساده» به عموم مردم، نیازمندان، زائران و روزه‌داران دانست و افزود: این طرح در پنج بقعه متبرکه مجری طرح ضیافت الهی اجرا شد و 11 هزار و 830 نفر از غذای متبرکه موقوفات متنعم شدند.

وی ادامه داد: در شب های احیا نیز چهار هزار نفر در جوار امامزادگان به راز و نیاز پرداختند و چهار مبلغ اعزامی از قم و چهار مبلغ بومی برای تبیین احکام شرعی و اسلامی فعالیت کردند.

وی اضافه کرد: چهار هزار نفر در مراسم جزء خوانی و ترتیل قرآن کریم حضور داشتند و از آثار معنوی قرآن کریم بهره بردند.

پروژه کتابخانه جوادالائمه (ع) قاین اعتبار نگرفت

پروژه کتابخانه عمومی جوادالائمه (ع) قاین دو سال است که اعتبار نگرفته است.

رییس اداره امور کتابخانه های عمومی قاینات اظهار کرد: کتابخانه عمومی جوادالائمه (ع) در فضای استیجاری مستقر است که قرارداد آن تمام شده است اما محلی برای جا به جایی نداریم در حالی که دو سال است ساخت فضای ملکی برای این کتابخانه، اعتبار دارد اما تخصیص آن صفر است.

مددی گفت: ساخت این کتابخانه به وسعت 220 متر مربع به 440 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

تاکید بخشدار بر اختصاص اعتبار ملی به کله کوب

بخشدار آیسک با اشاره به شناسایی و کشف آثاری مربوط به پنج هزار سال قبل از میلاد در محوطه تاریخی کله کوب و یافته های جدید گروه تحقیقاتی در این منطقه؛ بر تامین اعتبارات ملی برای تکمیل مطالعات و عملیات باستان شناسی تاکید کرد.

علی برازنده گفت: به طور قطع اعتبارات استانی جوابگوی مطالعه در این چنین محوطه تاریخی و باستانی عظیمی نیست بنابراین مسئولان مربوط باید جذب اعتبارات ملی برای تکمیل مطالعات و کاوش ها را در دستور کار قرار دهند.

جای خالی کتابخانه عمومی در نقشه ماژان 

رییس اداره کتابخانه های عمومی خوسف گفت: چهار سال قبل زمین این کتابخانه با همکاری شورای اسلامی روستا تحویل شد اما بودجه ای برای ساخت نگرفت.

علی دوست تاکید کرد: عملیات احداث کتابخانه در سال های 95 و 96  از محل ماده 180، اعتبار داشت اما هیچ رقمی به آن تعلق نگرفت.

به گفته وی سال گذشته هم 10 میلیون تومان اعتبار به آن اختصاص یافت اما رقمی پرداخت نشد در حالی که با توجه به تحویل شدن زمین، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای حصارکشی آن هشدار داده است و حتی احتمال پس گرفتن آن وجود دارد.

وی افزود: ساخت این کتابخانه روستایی نیاز به 180 میلیون تومان اعتبار دارد اما با تخصیص اعتبارات موجود به جایی نمی رسد./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات