۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۶۰۹۶۳۵
نماینده ولی در استان همدان:

محیط بانی از مشاغل سخت جامعه محسوب می شود

محیط بانی از مشاغل سخت جامعه محسوب می شود
امام جمعه همدان گفت: شرایط کاری محیط بانان بسیار سخت است و افزون بر این باید دوری از خانواده و خطرات موجود در طبیعت را به آن اضافه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی صبح امروز به مناسبت هفته محیط زیست با حضور در منطقه حفاظت شده خانگرمز در شهرستان تویسرکان ضمن خسته نباشید به محیط بانان و فعالان محیط زیست از مناطق حافظت شده نیز بازدید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به هفته محیط زیست خاطر نشان کرد: از آن جایی که در هفته محیط زیست قرار داریم امروز همراه با مهندس عربی مدیر کل محترم این اداره و تعدادی از محیط بانان عزیز بازدیدی از مناطق حفاظت شده خان گرمز داشتیم و از نزدیک با خدمات و تلاش های این عزیزان آشنا شدیم.

امام جمعه همدان افزود: اگر مسئولان محترم در این مناطق تشریف بیاورند، محیط فیزیکی واقعا سخت و خشنی را خواهند دید که کار در آن از لحاظ جغرافیایی و محیطی بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد.

وی با بیان این که حضور در بین محیط بانان عزیز توفیقی برای ما بوده است اظهار داشت: انصافا شرایط کاری محیط بانان در این فضا بسیار سخت است و علاوه بر این باید دوری از خانواده و خطرات موجود در طبیعت را به آن اضافه کرد.

امام جمعه همدان تاکید کرد: در کنار همه این سختی ها آنچه ناراحت کننده است، حقوق و مزایا این عزیزان است که متاسفانه خیلی قابل توجه نیست و نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی و کشوری به این موضوع هستیم.

وی به سختی های کار محیط بانی اشاره کرد و گفت: ما هر چقدر به این عزیزان نزدیک شویم و ارتباط بیشتری با آنها داشته باشیم طبیعتا هم با شرایط کاری انها آشنا خواهیم شد و هم قدردان زحمات آنها خواهیم بود و در نهایت می توانیم بیشتر به آنها خدمت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: از همین جا و به مناسبت هفته محیط زیست ضمن تقدیر و تشکر ویژه از همه عزیزانی که در عرصه محیط زیست فعالیت دارند اعم از مردم، سمن ها و محیط بانان برای همه آنها ارزوی توفیقات بیشتر را خواستارم.

وی با تاکید بر توجه ویژه دین اسلام بر حفظ محیط زیست خاطر نشان کرد: نباید فراموش کنیم که محیط زیست یک مساله بسیار جدی است و حتی در اسلام و در روایات ما نیز بسیار مورد توجه بوده است./979/د103/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات