۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۱۰۰۹۴
آیت الله حیدری مطرح کرد؛

ناکافی بودن کمک‌های دولتی برای ساخت منازل سیل زدگان

ناکافی بودن کمک‌های دولتی برای ساخت منازل سیل زدگان
آیت الله حیدری با بیان اینکه کمک‌های دولتی برای ساخت منازل سیل زدگان روستایی ناکافی است، گفت: در این باره خیران و مؤسسه‌های خیریه باید حضور پررنگی داشته باشند.
آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ابراز امیدواری کرد که دولت با یک تصمیم انقلابی وعده داده شده به سیل زدگان خوزستانی در زمینه پرداخت خسارت‌های وارده بر زمین‌های زراعی و منازل را عملیاتی کند تا سیل زدگان پیش از پایان تابستان امسال، سر و سامان یافته و تا زمستان سال آینده سرپناهی داشته باشند.

امام جمعه موقت اهواز اظهار امیدواری کرد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام که در روز‌های پایانی مرحله اول سیل بسته‌های اهدایی لوازم خانگی (یخچال، فرش، ظروف و...) را برای توزیع در اختیار فرمانداری‌های شهرستان‌های سیل زده قرار دادند، کماکان حضور پررنگی داشته باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خوشحالی مردم سیل زده از کمک‌های صورت گرفته بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام عنوان داشت: امیدواریم دولتی‌ها به عملیاتی کردن وعده‌های خود در زمینه پرداخت خسارت‌ها تسریع بخشند از سوی دیگر باید دانست وعده‌ای که داده شده کفاف ساختن خانه را نمی‌دهد چرا که کمک‌های دولتی در نهایت حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان خواهد بود و قطعا چنین مبلغی برای ساخت و ساز در ۸۰ تا ۱۰۰ متر کفایت می‌کند.

آیت الله حیدری با بیان اینکه خانه‌های روستایی مساحتی در حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ متر دارند، خاطرنشان کرد: در چنین خانه‌هایی افزون بر زندگی چندین خانوار، احشام نیز نگهداری می‌شوند؛ از این رو ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان کفاف ساخت چنین خانه‌هایی را نمی‌دهد؛ بنابراین بار دیگر کمک رسانی‌های مردمی و حضور پرشور همه اقشار همچون روز‌های اول سیل که سیل مهربانی به راه انداختند، بسیار ضروری است.

وی از مردم خواست سیل مهربانی پساسیل را با اهدای کمک‌های نقدی و یا غیرنقدی به راه اندازند و در عین حال پیشنهاد کرد ستاد هماهنگی خیران و مؤسسه‌های خیریه به عنوان حلقه وصل مردم و مسؤولان دولتی تشکیل شود تا هم افزایی بصورت صحیح و توزیع کمک ها، عادلانه و منصفانه صورت بگیرد.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: ستاد هماهنگی خیران و مؤسسه‌های خیریه زیر نظر نماینده، ولی فقیه در استان فعالیت کند؛ چرا که معظم له از یک سو مورد اعتماد خیران و مردم هستند و از سوی دیگر ارتباط تنگاتنگی با مسؤولان اجرایی دارند که می‌توانند کمک‌های مردمی را بجا و به موقع در اختیار سیل زده‌ها قرار دهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ساخت یک خانه در روستا ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان هزینه دارد، گفت: کمک‌های دولتی برای ساخت ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان است؛ پس تکمله کمک‌های دولتی باید از سوی ستادی صورت گیرد که به عنوان حلقه و همزه وصل میان کمک‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی و دولتی باشد./۹۴۵۶/ت210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات