۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۶۱۰۲۷۲
رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان مطرح کرد؛

دومین شهر بزرگ استان اصفهان ۵ میلیون تومان اعتبار فرهنگی دارد

دومین شهر بزرگ استان اصفهان ۵ میلیون تومان اعتبار فرهنگی دارد
حجت الاسلام حسيني اعتبارات فرهنگي تبليغات اسلامي كاشان دومين شهر بزرگ استان اصفهان را ناچيز خواند و گفت: سال گذشته 5 ميليون تومان به تبلیغات اسلامي كاشان اختصاص داده شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی ظهر امروز در دیدار با آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان به مناسبت یکم تیرماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به دستور امام راحل و برای تبلیغ دین و عقاید و معارف اسلامی تأسیس شد.

وی از کاشان به عنوان شهر هیات مذهبی و شهر حسینیه‌ها نام برد و با اشاره به فعالیت حدود یکهزار هیات مذهبی در این شهرستان از ساماندهی هیئات مذهبی در کاشان خبر داد و گفت: با راه اندازی سامانه طوبی مشخصات هیئات مذهبی فعال در کاشان در این سامانه به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: تا کنون حدود ۵۰۰ هیات مذهبی در کاشان موفق به دریافت مجوز فعالیت شده اند و با تأسیس سامانه طوبی مشخصات کامل هیئات مذهبی کاشان در این سامانه به ثبت رسیده است.

وی افزود: گردهمایی هیات مذهبی کاشان و برگزاری ۸ دوره آموزشی در سال گذشته برای مسؤولان هیئات مذهبی کاشان با هدف رفع آسیب‌ها و آشنایی با انحرافات برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی به برخی از انحرافات از سوی برخی هیئات بدون مجوز در کاشان اشاره و عنوان کرد: متاسفانه بیشترین انحرافات و آسیب‌ها در هیات‌های بدون مجوز و افراطی است که خود سرانه اقدام به استفاده از زنجیر تیغ دار و قمه زني مي كنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان از شناسایی حدود ۴۵۰ مداح در سطح شهرستان کاشان خبرداد و اظهار داشت: با شناسایی مداحان کاشان کار سطح بندی آنها آغاز شد و با شرکت در آزمون شفاهی مداحان کاشان در سطح ۱ و ۲ و ۳ رتبه بندی شدند.

وی افزود: سطح بندی مداحان براساس اطلاعات مداحان از معارف، عقاید و تاریخ اسلام، مقتل خوانی، شعرخوانی و ادبیات با حضور ۵ نفر از اساتید برگزارشد و حدود ۱۴ نفر از مداحان کاشان به عنوان ذاکر انتخاب شدند، ۲ نفر به عنوان ستایشگر و مداحان بالای ۶۰ سال به عنوان پیرغلام انتخاب شدند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان همچنین از برگزاری گفتمان‌های دینی در سطح مدارس شهرستان خبرداد و گفت: سال گذشته بیش از ۶۵ گفتمان در سطح مدارس کاشان برگزار شد برای ادامه برنامه‌های گفتمان دینی نیاز به بودچه و اعتبار است.

وی ابراز داشت: سال گذشته حدود ۱۰ دوره آموزشی برای روسای هیئات مذهبی مداحان وخانم جلسه ای‌ها و مبلغین برگزار شد که این تعداد دوره به دلیل جمعیت زیاد هیئات مذهبی اندک است.

حجت الاسلام حسینی در ادامه از اعزام حدود ۸۰۰ مبلغ در سال گذشته به مناسبت‌های محرم، صفر و رمضان، ایام صادقیه و فاطمیه و دهه کرامت به استان‌های کرمان، خوزستان، کهکیلویه و بویر احمد، فارس و سیستان و بلوچستان خبرداد و افزود: در حال حاضر هیچ مشکلی برای اعزام مبلغ از سوی تبلیغات اسلامی كاشان وجود ندارد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به اینکه حدود ۹ روحانی مستقر در روستا‌ها هستند، یادآور شد: در طرح هجرت نیز ۱۷ روحانی اعزام شدند.

وی از نیمه کاره رها شدن خانه‌های عالم به دلیل عدم تخصیص اعتبار و بودجه گلایه کرد و افزود: ۳ خانه عالم در روستاهاي كاشان از ۶۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل عدم تخصیص اعتبار در حال تخریب شدن هستند.

حجت الاسلام حسینی همچنین اعتبارات فرهنگی تبلیغات اسلامی کاشان دومین شهر بزرگ استان اصفهان بعد از اصفهان را اندک و ناچیز و برابر با اعتبارات شهرستانی کوچک استان خواند و گفت: سال گذشته تنها ۵ میلیون تومان اعتبارات فرهنگی به اداره تبلغیات اسلامی کاشان اختصاص داده شد./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات