۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۶۱۰۳۳۶
عبدالباری عطوان:

اتهام‌زنی آمریکا ثابت کرد که ایران «شعار مرگ بر آمریکا» را عملی می‌کند

اتهام‌زنی آمریکا ثابت کرد که ایران «شعار مرگ بر آمریکا» را عملی می‌کند
تحلیلگر برجسته عرب نوشت که اتهام زنی ترامپ به ایران درباره حادثه دریای عمان، ثابت می کند که ایران از مرحله شعار «مرگ بر آمریکا» فراتر رفته و آن را عملی می کند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، عبدالباری عطوان تحلیلگر برجسته عرب در سرمقاله رای الیوم نوشت: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با مقایسه لحن ایران در دوره پیش از برجام با پس از آن درباره شعار مرگ بر آمریکا، سادگی بی سابقه خود را برملا کرد.

در ادامه این سرمقاله آمده است: ترامپ فکر می کند این مقایسه یکی از دستآوردهای سیاست خارجی اوست، ولی ضمن اینکه هیچ گونه سنخیتی با واقعیت های موجود ندارد، کاملا از روی سادگی وی است؛ زیرا وی فردی کوته بین از نظر سیاسی و فکری که در این باره از حاکمان عربی خاورمیانه تأثیر پذیرفته است.

عطوان با اشاره به حادثه حمله به نفتکش ها در دریای  عمان، ادامه داد: اگر ترامپ فکر می کند که سپاه در حادثه دریای عمان دست دارد، بداند این بدین معنا خواهد بود که ایران از مرحله شعار مرگ بر آمریکا، نه تنها عقب نشینی نکرده بلکه فراتر رفته است و به مرحله عمل نیز منتقل می شود. ولی باید گفت که درک این مسأله برای ترامپ سنگین است؛ کسی که اذعان می کند ایران ابتکار اقدام نظامی در منطقه خلیج فارس را بدست گرفته است.

خاطر نشان می شود که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا مدعی شده است که با توجه به اطلاعات به دست آمده درباره نوع سلاح به کار رفته در حمله دریای عمان، این نتیجه به دست می‌آید که این اقدام از سوی ایران انجام شده است./983/ب

ارسال نظرات