۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۶۱۰۳۷۰
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری مطرح کرد؛

اصول تبلیغی موثر در تربیت با نظر به سیره نبوی + فیلم

اصول تبلیغی موثر در تربیت با نظر به سیره نبوی + فیلم
استاد حوزه علمیه گفت: مربی باید در نهایت توقع کم از مخاطب و اخلاص در جهت تربیت با حسن ظن به این امر بپردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری استاد حوزه علمیه عصر امروز در جمع دانش پژوهان موسسه تخصصی تبلیغ تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در جریان جنگ احد دو دو دوره مسلمانان یار و یاور پیامبر را تنها گذاشتند، در ابتدای حرکت از مدینه ۳۰۰ نفر به سرکردگی عبدالله ابن ابی و پس از آن افرادی که در تنگه قرار داشتند و با توجیه ولی را تنها گذاشتند و به غنیمت جمع کردن پرداختند.

وی در ادامه افزود: اگر می خواهید زندگی شما توجیه المسائل نباشد، به دنبال توضیح المسائل باشید‌.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مسلمانان دو دسته اند، برخی به دنبال توجیه مسائل هستند و مقلد خود بوده و به توجیهات خود می گردند و برخی به دنبال توضیح مسائل شان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: افرادی که به دنبال توضیح هستند همچون حضرت عبدالعظیم(ع) ابتدا از ولی خدا می پرسند و بعد اقدام می کنند اما دسته ی اول بدون عرضه بر دین برای خود دلیل پیدا کرده و به تصمیم خود عمل می کنند.

وی ابراز داشت: امروز خواص جامعه در حال توجیه مقاومت و اشرافی گری های خودشان هستند و می گویند منطق روزهای اول جنگ الان کاربرد ندارد و این تنها توجیه آنان است و در نتیجه اگر دنبال تکلیف بودیم باید به دین مراجعه کنیم.

استاد حوزه علمیه گفت: از جمله مسائلی که طلاب نیکوست به آن مبادرت ورزند و به عنوان یک امر استحبابی انجام دهند کتابت قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و مفاتیح الجنان است.

وی ادامه داد: کتابت قرآن چون نور است موجب برکت و قرائت و نوشتن آن آثاری دارد که طلاب باید به آن توجه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تاکید کرد: شاخصه زندگی پیامبر اکرم(ص) این است که اخلاق برنده تر از استدلال محکم است و پیامبر بر این اساس توانست در جهت هدایت مردم حرکت کند.

استاد حوزه گفت: پیامبر با اخلاق اتمام حجت می کند بر تمام عالم و اصلا با این کار ارزش حکومت را پایین نیاورد بلکه خواست به اخلاق ارزش دهد.

وی ابراز کرد: در انقلاب اسلامی نیز قیام و انقلاب سیاسی رخ داد لکن انقلاب اخلاقی صورت نگرفت و نیاز است در بدنه تشکیل دهنده ی مسوولان این ارزش بنیانی شود‌.

استاد حوزه ابراز کرد: مربی برای اینکه بتواند خوب تربیت کند سه ویژگی ضروری نیاز دارد که حسن ظن از جمله موارد است که موجب امیدواری به تربیت است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: مربی باید بسیار کم توقع باشد و بتواند طوری با متربیان همراه با اخلاص به تربیت بپردازد و مطمئنا موفق خواهد شد و کم توقعی موجب اخلاق و در نتیجه موجب تعمیق عمل می شود.

وی در پایان گفت: سومین اصل تربیتی و شاخصه این است که باید باور کنیم فرصت تربیت موقت است و در نتیجه موجب مجاهدت مقاومت و استقامت می شود./811/پ210/ب1

تعداد بازدید : 4
محرمی محرمی
ارسال نظرات