۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۶۱۰۴۰۵
ویژه طلاب خواهر و برادر؛

دوره تابستانی آموزش مجازی زبان اسپانیولی آغاز شد

دوره تابستانی آموزش مجازی زبان اسپانیولی آغاز شد
حجت الاسلام کاشانی از برگزاری دوره مجازی آموزش زبان اسپانیولی به صورت منظم و علمی با همکاری مرکز آموزش زبان مدرسه امام کاظم(ع) تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم خبر داد.

حجت الاسلام محسن کاشانی استاد حوزه و دانشگاه و فعال در عرصه تبلیغ بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری کلاس های غیر حضوری زبان اسپانیایی ویژه طلاب حوزه های علمیه خبرداد و گفت: از آنجایی که رهبر معظم انقلاب روی زبان های غیر از انگلیسی به ویژه روی اسپانیایی به جهت کثرت مخاطبان و انتقال فضای معارف دینی تأکید دارند دو سال است که این دوره ها را برگزار می کنیم.

مسؤول دوره های آموزش زبان اسپانیایی با بیان این که این دوره ها با همکاری مرکز آموزش زبان حوزه عالی امام کاظم تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار می شود، تصریح کرد: این دوره ها ویژه طلاب هست که ما از سال 96 آغاز کردیم و با توجه به این که دوره های زبان اسپانیایی تنها در چند شهر برگزار می شود و هزینه های زیادی دارد تا جایی که در برخی آموزشگاههای زبان برای یک کلاس یک ساعت و نیمی 150 هزار تومان هزینه گرفته می شود و برای طلاب با توجه به هزینه بالا وبرخی موانع دیگر حضور در این کلاس ها امکان ندارد لذا تصمیم گرفتیم دوره آموزشی را به صورت آنلاین و با تسهیلات ویژه برگزار کنیم.

حجت الاسلام کاشانی با اشاره به ویژگی های این دوره افزود: این دوره ها چند خاصیت دارد، اولا این که آفلاین هست یعنی هفته ای سه روز کلاس ها برگزار می شود که غالبا روزهای زوج بوده در سطوح مختلف و چند ترم است و برای هر دروه یک کانال و یک گروه در نظر گرفته شده است، هفته ای سه روز محدوده ای از کتابی که در اختیار طلاب قرار می گیرد، توسط استاد تدریس و فایل ها در کانال قرار داده می شود و شرکت کنندگان به راحتی حتی در سفر یا یک گوشی به فایل ها دسترسی خواهند داشت.

وی افزود: دوستان صفحه کتاب فایل تدریس استاد را دریافت و گوش می کنند و برای رفع اشکالات و پاسخ به سؤالات برای هر دوره کنار کانال، یک گروه مباحثه هم داریم که دوستان عضو می شوند و ما در این گروه تقریبا 24 ساعت آنلاین هستیم و در اسرع وقت به اشکالات و سؤالات داوطلبان پاسخ می دهیم در این گروه علاوه بر رفع اشکال و نظارت بر تمارین توسط استاد کلیپ های کمک آموزشی متناسب با موضوع هر درس و پاورپوینت هر درس که فقدان تخته وایت برد را جبران می کند نیز جهت استفاده زبان آموزان در گروه قرار داده می شود.

این مبلغ بین المللی با بیان اشاره به شیوه برگزاری کلاس ها عنوان کرد: طلاب شرکت کننده در این گروه تمارین کتاب را انجام می دهند و داخل گروه می گذارند و استاد تصحیح می کند و اشکالات را تذکر می دهد و به این صورت پروسه آموزشی طی می شود؛ همچنین برای کسانی که هم مباحثه ای در شهر خود دارند هفته ای یک بار مباحثه حضوری الزامی است و برای کسانی که هم مباحثه ای ندارند این مباحثه باید به صورت مجازی انجام شود.

وی اضافه کرد: همچنین گروه مباحثه مخصوص خواهران با حضور استادیار خواهر راه اندازی شده که داوطلبان طلبه خواهر نیز در آن گروه عضو می شوند و تمام فعالیت های گروه برادران از جمله حل تمرین، روخوانی و نوشتار را با نظارت استاد خواهر انجام می دهند و مطالب طبق کتاب و منظم تدریس می شود.

حجت الاسلام کاشانی یادآور شد: با توجه به مکالمه محور بودن دوره های زبان یاوران مهدی عجل الله در ترم یک بیشتر روی بحث نوشتار ; خواندن متن و حفظ دیالوگ های کتاب و حل تمرین تمرکز می شود که این ترم به مدت دو ماه و نیم و در 33 جلسه برگزار می شود و دوستان از ترم دوم علاوه بر مباحث ترم یک عملا وارد بحث فیلم به زبان اصلی می شوند و در غالب یک برنامه مدون و منظم بحث کلاس فیلم را هم شرکت می کنند. در کلاس فیلم علاوه بر اشاره به انچه در فیلم گفته می شود خط خط متن پیاده شده فیلم توسط استاد ترجمه و تحلیل می شود و نکات گرامری هر خط به تفصیل در غالب نوشتار;   تصویر وصوت توسط استاد برای زبان آموزان بیان می شود.

وی با بیان این که تا کنون بیش از سی دوره ترم یک و نزدیک پنجاه دوره مجموع ترم های دیگر برگزار شده است، گفت: ما این دوره ها را برای علاقه مندان غیر طلبه هم در حال برگزاری داریم. و هم اکنون علاوه بر داخل ایران; دوستانی از اتریش، ایتالیا، عربستان و عراق در دوره های ما شرکت می کنند و زبان اسپانیای را فرامی گیرند.

مسؤول دوره آموزش زبان اسپانیایی در ارتباط با ارائه مدرک و گواهی نامه دوره نیز عنوان کرد: زبان اسپانیای طبق سطح جهانی شش سطح (A 1) (A2) (B1) (B2) (C1) (C2)  دارد که آزمون آن توسط سفارت اسپانیا برگزار شده و ما برای این منظور امتحان هایی طرح ریزی کرده ایم که توسط آموزشگاه به صورت آنلاین برای زبان آموزان دوره های یاوران مهدی برگزار می شود و دوستان هر سطحی را تمام کرده و نمره قبولی را گرفتند برای این دوستان مدرک و گواهی صادر می شود.

وی یادآور شد: ما الان از بین برادران و خواهران افرادی را داریم که به درجه استادیاری رسیده اند، چراکه ما بعد از ترم اول یک نفر نخبه و برگزیده از هر دوره را به عنوان استادیار انتخاب می کنیم و در دوره های بعدی به عنوان استادیار استفاده می کنیم که زمینه تدریس هم برای دوستان ایجاد شود.

حجت الاسلام کاشانی با اشاره به مبلغ پرداختی برای دوره عنوان کرد:  جهت تسهیل در امر پرداخت شهریه برای طلاب محترم راهکاری در نظر گرفته شده تا به راحتی بتوانند با دریافت کد تخفیف در دوره های زبان یاوران مهدی عجل الله شرکت کنند.

گفتنی است، علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 09363086024 تماس گرفته یا جهت دريافت مشاوره در خصوص نحوه ثبت‌نام و شركت در دوره با آيدی @Spanish2017 در پیام رسان های ایتا و تلگرام ارتباط برقرار کنند./1330/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
کرمی
Iran, Islamic Republic of
۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
تعداد مسلمانان با گویش زبان اسپانیولی بیشترین تعداد را در جهان اسلام بعد از عربی تشکیل می دهد. این زبان مهمی برای تبلیغ دین است.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
آفرین
1
0