۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۶۱۱۳۴۶
حجت ‌الاسلام میرباقری:

جهان اسلام مدیون امام صادق است

جهان اسلام مدیون امام صادق است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جهان اسلام مدیون امام صادق(ع) است، گفت: زمین هرگز از خلیفه الهی خالی نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت ‌الاسلام سیدحمید میرباقری استاد حوزه علمیه، امروز در مهدیه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: طبق صریح روایات؛ ائمه اطهار(ع) محل اسرار الهی و حافظ کتب آسمانی هستند.

وی افزود: امام علی(ع) فرمودند: اگر خلافت را از من غصب نمی کردند برای اهل تورات، انجیل و قرآن براساس همان کتب آسمانی حکم صادر می کردم.

حجت ‌الاسلام میرباقری با تاکید بر اینکه دانش حقیقی را تنها می توان از مکتب اهل بیت(ع) اخذ کرد، اظهار داشت: هرگز نمی توان کسی را با ائمه اطهار(ع) مقایسه کرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) برای دین مصداق کوه برای زمین هستند، ابراز کرد: اگر اهل بیت(ع) نبودند چیزی از اسلام باقی نمی ماند.

وی مطالعه تاریخ اسلام را برای شناخت اهل بیت(ع) بسیار لازم و ضروری دانست و گفت: ائمه اطهار(ع) آرامش را برای مردم به ارمغان آوردند و اسلام را تثبیت کردند.

حجت ‌الاسلام میرباقری با اشاره به اینکه زمین هرگز از خلیفه الهی خالی نمی ماند، اظهار داشت: اهل بیت(ع) همانند ستارگانی هستند که مردم به واسطه آنان هدایت می شوند؛ اهل بیت(ع) ستارگان هدایت هستند.

استاد حوزه علمیه در تبیین این مطلب که اگر بعد از رحلت رسول خدا(ص) ائمه اطهار(ع) نبودند چیزی از اسلام باقی نمی ماند، گفت: بعد از رحلت پیامبراکرم(ص) جامعه اسلامی دچار گمراهی و انحراف شد اما امامان معصوم مانع نابودی دین شدند.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) با ایثار و فداکاری بقای اسلام را تضمین کردند، اظهار داشت: امام حسین(ع) جامعه اسلامی را از انحراف و انحطاط نجات دادند.

حجت ‌الاسلام میرباقری درخصوص دوران امامت امام صادق(ع)، ابراز کرد: در دوران امامت امام باقر(ع) و امام صادق(ع) حکومت اموی روز به روز در حال افول و حکومت عباسی در حال قدرت گرفتن بود از این رو با کشمکشی که میان خلفای جور وجود داشت زمینه برای تبلیغ دین فراهم شد.

استاد حوزه علمیه در پایان با تاکید بر اینکه جهان اسلام مدیون امام صادق(ع) است، خاطرنشان کرد: علم ناب اسلامی در دوران این دو امام بزرگوار به قدری گسترش یافت که لقلقه زبان مسلمانان قال الباقر و قال الصادق شده بود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات