۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۶۱۱۳۶۸
در پی ناآرامی‎های شب گذشته؛

بحرین کاردار سفارت عراق را احضار کرد

بحرین کاردار سفارت عراق را احضار کرد
وزارت خارجه بحرین اعلام کرد که در اعتراض به برگزاری تظاهرات در برابر سفارت این کشور در عراق، کاردار سفارت این کشور را احضار کرده و مراتب اعتراض خود را اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت امور خارجه بحرین جمعه (۷ تیر) اعلام کرد که در اعتراض به برگزاری تظاهرات در برابر ساختمان سفارت این کشور در شهر بغداد و ورود برخی از شهروندان عراق به این ساختمان، کاردار سفارت عراق را احضار کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین «بنا»، «یوسف محمد جمیل»، مشاور امور شورای همکاری و کشورهای عربی در وزارت خارجه بحرین «محمد عدنان محمود الخفاجی»، کاردار سفارت عراق در بحرین را احضار کرده و مراتب اعتراض خود را از حادثه پیش‌آمده به وی اعلام کرده‌ است.

شمار قابل توجهی از شهروندان عراقی شب پنجشنبه در اعتراض به برگزاری نشست ضد فلسطینی اخیر موسوم به «صلح از برای شکوفایی» به میزبانی منامه، پایتخت بحرین، در برابر سفارت این کشور در بغداد تجمع کردند و علیه آن شعار دادند.

معترضان عراقی با برگزاری تظاهرات ضد اسرائیلی و آمریکایی، پرچم‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا را آتش زدند و پرچم‌های عراق و فلسطین را در برابر سفارت بحرین به اهتزاز درآوردند.

وزارت خارجه بحرین از بیانیه‌های وزارت خارجه و دولت عراق در ارتباط با حوادث دیشب سفارت بحرین که وورد عراقی‌ها به ساختمان سفارت را محکوم کرده و این اقدام را غیرقانونی خوانده بودند، استقبال کرد.

بحرین از عراق خواسته است «عاملان» این حادثه را تحت پیگرد قرار داده و از تکرار چنین حوادثی جلوگیری کند.

به دنبال برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی و آمریکایی و ضد بحرینی جلوی سفارت بحرین در شهر بغداد، وزارت خارجه این کشور سفیر خود در بغداد را برای مشورت فراخواند.

در همین ارتباط، خبرگزاری بنا همچنین اعلام کرد که «حمد بن عیسی»، پادشاه بحرین با «برهم صالح»، رئیس جمهوی عراق تلفنی گفت‌وگو کرده و از موضع دولت عراق در قبال حادثه سفارت بحرین تقدیر و تشکر کرده است.

ماه گذشته نیز روابط بین عراق و بحرین به دنبال اظهارات «مقتدی الصدر»، رهبر جریان الصدر عراق و انتقادهای وی از سیاست‌های بحرین و لزوم کناره‌گیری پادشاه این کشور از قدرت به منظور بازگشت آرامش به منطقه متشنج شد. وزیر خارجه بحرین در واکنش به این اظهارات صدر، او را احمق خواند که منجر به اعتراض شدید عراقی‌ها شد و بغداد رسما خواستار عذرخواهی منامه شد./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات