۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۶۱۱۳۷۸
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

تولیدکنندگان، سربازان خط مقدم مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن هستند

تولیدکنندگان، سربازان خط مقدم مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن هستند
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با تأکید بر حمایت از اصناف و تولیدکنندگان تصریح کرد که تولیدکنندگان، سربازان خط مقدم مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمود سیجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که در تیرماه دو مناسبت مرتبط با حوزه اقتصادی وجود دارد، گفت: اول تیر ماه روز اصناف و دهم تیرماه روز صنعت و معدن است که از سربازان عرصه اقتصادی کشور تجلیل می شود.

وی افزود: تولیدکنندگان، کارکنان معدن، اصناف و بازاریان در جنگ اقتصادی نقش مهمی برعهده دارند و این شرایط سربازان خط مقدم و پیشگام مقابله با دشمن هستند، در سال رونق تولید که رهبر معظم انقلاب نامگذاری فرمودند اصناف و بازاریان و تولیدکنندگان در جهت مقابله با تحریم اقتصادی وظایف مهمی بر عهده دارند.

سیجانی با بیان این که تولیدکنندگان باید اجناس و کالاهای مورد نیاز داخلی را به خوبی تولید کنند، اظهار داشت: کالاها باید با شرایط و قیمت مناسب عرضه شود اما باید به مشکلات این قشر مهم نیز توجه شده و در جهت رفع مشکلات تلاش شود.

وی ادامه داد: امسال برنامه هایی در جهت رونق و تقویت تولید و اشتغال تدوین کردیم، درست است که تحریم محدودیت هایی برای کشور ایجاد می کند اما قطعا ظرفیت های خوبی ایجاد می شود که اگر از این فرصت ها استفاده شود به رشد و تعالی خوابی خواهیم رسید.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ابراز داشت: برنامه ما حمایت از اصناف و تولیدکنندگان است تا بتوانند ضمن حفظ تولید و بازار گام هایی در جهت رشد و تعالی بردارند، یکی از مهم ترین گام ها در حوزه اصناف این است که باید شرایط مردم درک شود و کالاهایی که وضعیت خاصی دارند باید با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار داده شود.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در قم وضعیت بهتری نسبت به سایر کشور وجود دارد و اصناف سعی دارند که حامی مردم باشند، اصنافی که بدون مجوز فعالیت می کنند در اسرع وقت باید مجوز قانونی خود را دریافت کنند والا با آن ها برخورد خواهد شد.

سیجانی خاطرنشان کرد: باید بر اصناف در زمینه کیفیت و قیمت نظارت شود، در جهت حمایت از اصناف قانونمند و مردم  با اصناف بدون مجوز برخورد خواهیم داشت، در حوزه صنعت و معدن در استان رونق خوبی داریم و بسیاری از واحدهای صنعتی فعال هستند و اشتغال خوبی را ایجاد کردند، قریب به 2 هزار و 300 واحد صنعتی در استان وجود دارد و 54 هزار نفر اشتغال مستقیم پیدا کردند.

وی اضافه کرد: در این شرایط اولویت ملی تحت عنوان حمایت از تولید وجود دارد و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند با حمایت از تولید مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم حل خواهد شد، یکی از اهداف دشمن در جنگ اقتصادی عدم تأمین کالاهای اساسی است که باید این تهدید را با حمایت از تولید به فرصت تبدیل کنیم تا شاهد کمبود کالا در کشور نباشیم، سعی داریم مشکلات تأمین نقدینگی، توسعه واحدهای صنعتی و و تولیدی و مسائل بیمه واحدها حل شود تا در جهت رونق تولید حرکت کنیم.

محمد قمین
ارسال نظرات