۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۶۱۱۳۸۰
امام جمعه موقت كاشان:

شیعه مدیون امام صادق است + فیلم

شیعه مدیون امام صادق است + فیلم
حجت الاسلام اسلامي تبار با بیان این که شیعه مدیون امام صادق(ع) است، گفت: ما هرچه داريم از امام صادق(ع) داريم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد به تفسیر سوره رعد پرداخت و با تسلیت شهادت امام صادق (ع)، گفت: قرآن بدون اهل بیت (ع) و اهل بیت (ع) بدون قرآن امکان پذیر نیست.

وی همچنین تفسیر قرآن بدون اهل بیت (ع) و پیروی از اهل بیت (ع) بدون قرآن را امکان پذیر نداست و افزود: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید، ‹‹إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ، کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی›› تا زمانیکه به قرآن و اهل بیت (ع) تمسک کنید هرگز گمراه نخواهید شد، بنابراین قرآن ما را به سوی اهل بیت (ع) و اهل بیت (ع) نیز ما را به سوی قرآن راهنمایی می‌کنند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: امام صادق (ع) در بین اهل بیت (ع) شخصیت بزرگوار و منبع عظیم علم برای مردم شد چرا که اهل بیت (ع) بر اساس مقتضای زمان خود عمل می‌کردند.

وی ادامه داد: در زمان امام صادق (ع) به دلیل دعوای بنی عباس و بنی امیه بر سر حکومت از اهل بیت (ع) غافل شدند یک فرصت طلایی و فضای باز سیاسی و فرهنگی و اجتماعی برای امام صادق (ع) فراهم شد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: با ایجاد برخی تحولات فرهنگی در جامعه و افزایش شبهات، ارتباط بین جهان اسلام با جهان غرب، ورود فلسفه روم به فلسفه اسلام و آغاز گفت و گوی ادیان و ارتباط علمی بین مسیحیت و اسلام مردم را تشنه معارف اسلام کرده بود و تنها کسی که منبع معرفت حقیقی بود امام صادق (ع) بود.

امام جمعه موقت کاشان ابراز کرد: از امام صادق (ع) هزاران حدیث در فقه، تفسیر، اخلاق، اعتقادات و معارف دین و مسائل اجتماعی و خانوادگی نقل شده و حدود چهار هزار نفر از امام صادق (ع) روایت نقل کرده اند و به همین دلیل به ایشان رییس مذهب جعفری گفته می‌شود، چون هرچه داریم از این امام است.

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه با اشاره به اینکه انسان در آخرت به عمل نیاز دارد، گفت: شرط رسیدن به بهشت عمل صالح انسان است، از این رو انسان در آخرت نیازمند اعتقادات صحیح و عمل صالح است.

وی بزرگترین سرمایه انسان برای آخرت را عمل صالح دانست و افزود: انسان در آخرت به هر اندازه که عمل صالح او بیشتر باشد مقام بالاتری خواهد داشت، بنابراین انسان تا فرصت زندگی در دنیا را دارد باید عمل صالح بیشتری برای آخرت خود جمع آوری کند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: کسی که می‌خواهد آماده رفتن به دنیای دیگر باشد و سرمایه‌ای را با خودش ببرد نیاز به انجام واجبات و پرهیز از محرمات و کسب فضائل اخلاقی دارد و خودش را مزین به فضائل اخلاقی کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار بیان کرد: امام صادق (ع) می‌فرماید من زندگی خود را بر پایه چهار رکن عمل صالح، حیا از خداوند، دوری از حرص و آمادگی برای عالم آخرت بنا گذاشتم./۱۳۰۷/پ210/ب1
تعداد بازدید : 5
 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات