۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۱۱۳۸۹
حجت الاسلام علوی تهرانی:

نماز شب چراغ عالم برزخ است

نماز شب چراغ عالم برزخ است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نماز شب چراغ عالم برزخ است، گفت: انسان موحد و قرآنی در قیامت با اهل بیت(ع) محشور می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی تهرانی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در آستان مقدس امامزاده علی اکبر(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: کسانی که از شیطان اطاعت می کنند نمی توانند مطیع فرمان الهی باشند.

وی با اشاره به اینکه همه موجودات دارای شعور هستند، ادامه داد: گناه مانع آن می شود که انسان شعور مخلوقات را درک کند.

حجت الاسلام علوی تهرانی بیان داشت: در روز قیامت مجرمان را می آورند و آنان منکر گناهان خود می شوند در این هنگام اعضا و جوارح گناهکاران زبان به شهادت باز کرده گناه آنان را شهادت می دهند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: بنابراین خداوند هر کسی را که بخواهد به نطق در می آورد چرا که همه موجودات با اراده خداوند سخن می گویند.

وی با اشاره به اینکه عالم برزخ خانه تنهایی و تاریکی است، ادامه داد: طبق صریح روایات؛ انسان باید از عالم دنیا برای عالم برزخ همراه خود چراغ ببرد؛ نماز شب چراغ عالم برزخ است.

حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به اینکه قرآن مونس انسان در عالم برزخ است، بیان داشت: مشخص نیست انسان چند هزار سال در عالم برزخ توقف داشته باشد از این رو تنها راه رفع تنهایی در این ایام قرائت قرآن کریم است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسانی که با قرآن انس دارند در قیامت با اهل بیت(ع) محشور می شوند.

وی درخصوص جایگاه نماز شب، گفت: کسانی که اهل نماز شب هستند خلیل خداوند می شوند همچنین بهشت جایگاه کسانی است که اهل انجام عمل صالح باشند.

حجت الاسلام علوی تهرانی در پایان با بیان اینکه توبه پادزهر تمام خطورات و حوادث عالم برزخ است، خاطرنشان کرد: توحید و موحد بودن بزرگ‌ترین گنج انسان در عالم آخرت است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات