۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۶۱۱۴۶۲
دبير جامعه روحانيت كاشان:

شفاعت ائمه اطهار به کسانی که نماز را سبک می شمارند، نمی رسد

شفاعت ائمه اطهار به کسانی که نماز را سبک می شمارند، نمی رسد
حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اينكه نماز را بايد با حضور قلب و توجه خواند، گفت: امام صادق مي فرمايد شفاعت ما به كساني كه نسبت به نماز كاهلي دارند نمي رسد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل شنبه شب در ادامه تفسیر سوره مبارکه انبیاء و شام شهادت امام جعفر صادق (ع) که در امامزاده ابراهیم برگزار شد، گفت: دوران ۳۴ ساله امامت امام جعفر صادق (ع) یکی از پربرکت‌ترین دوران‌های امامت بود و در مدت امامت حضرت ۳ خلیفه اموی و ۲ خلیفه عباسی بودند.

وی افزود: در دوران امام صادق (ع) که اواخر دوران حکومت بنی امیه بود مردم کمترین اعتماد را به حکومت بنی امیه داشتند و دوران ۸۰ ساله بنی امیه در حال افول بود، ضمن اینکه عباسی‌ها به پشتوانه نسبت فامیلی که با امام صادق (ع) دست به شورش زدند و همین امرسبب شد امام صادق (ع) نسبت به دیگر ائمه اطهار (ع) با خیالی آسوده به امور امامت برسد.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: جلسات درس امام صادق (ع) در این دوران با شکوه برگزار می‌شد به طوریکه گفته می‌شود ۴ هزار شیعه و سنی در جلسات درس حضرت حضور داشته و از دروس علوم و فنون مختلف امام صادق (ع) بهره می‌بردند.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که امام صادق (ع) رییس مکتب تشیع معرفی می‌شود به این دلیل  است که روایات‌های بسیار فراوانی از این امام بزرگوار به ما رسیده است که فقها مبانی فقهی خود را از روایات امام صادق (ع) و امام باقر (ع) گرفته اند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: امام صادق (ع) در آخرین روایت خود می‌فرماید، این پیام من را به شیعیان برسانید که، ‹‹لا تنالُ شفاعتنا لمن استخفَّ بالصلاة›› شفاعت ما به کسانی که نماز می‌خوانند اما نسبت به نماز خود کاهلی دارند نمی‌رسد.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اینکه نماز را باید با حضور قلب و توجه خواند، گفت: یکی از دلایل عدم کیفیت نماز، عدم حضور قلب و عدم توجه به نماز است از این رو امیرمومنان (ع) می‌فرماید، تنها نمازی مورد قبول واقع خواهد شد که در آن حضور قلب وجود داشته باشد.

وی در ادامه تفسیر سوره مبارکه انبیا با اشاره به اینکه ملائکه نیز برای انسان شفاعت می‌کنند، افزود: شفاعت رفع کمبود‌های انسان از سوی شفیع است و ائمه اطهار (ع)، ملائکه الله، پدر و مادر، فرزند، برادر و معلم شفاعت می‌کنند و کمبود‌های ما را در قیامت جبران می‌کنند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: میزان شفاعت انسان وابسته به عملکرد او و میزان خدمت به پدر و مادر و فرزند و امام خود است و این در حالی است که اهل سنت شفاعت را رد می‌کنند چرا که آن را پارتی بازی می‌دانند و خداوند پارتی بازی را نمی‌پذیرد./۱۳۰۷/پ310/ب1
 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات