۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۶۱۱۹۴۷
با همت ستاد اجرایی فرمان امام؛

آیین اهدای ۳۷ جهیزیه به زوج‌های کم برخوردار چهارمحال و بختیاری برگزار شد

آیین اهدای ۳۷ جهیزیه به زوج‌های کم برخوردار چهارمحال و بختیاری برگزار شد
آیین اهدای ۳۷ جهیزیه به زوج‌های جوان کم برخوردار چهارمحال و بختیاری، با حضور نماینده ولی فقیه در استان به میزبانی شهرکرد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیین اهدای ۳۷ جهیزیه به زوج‌های جوان کم برخوردار چهارمحال و بختیاری، بعداز ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد به میزبانی سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

حجت الاسلام سیدجعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در این مراسم با اشاره به اینکه این طرح با محوریت مساجد و با همکاری روحانی مستقر در مساجد صورت گرفته است، گفت: این هدایا در راستای طرح مسجد احسان در حال انجام است که در مرحله نخست ۳۷ زوجه به روحانیون مستقر در مساجد استان معرفی شده است.

وی با بیان اینکه این جهیزیه‌ها با همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و خیرین تهیه شده است، خاطرنشان کرد: به یقین این طرح در جهت محرومیت زدایی و رفع مشکلات اولیه زندگی جوانان در مسأله ازدواج در سراسر استان اجرا می ‏شود.

حجت الاسلام مرتضوی با تأکید بر اینکه کمک به محرومان وظیفه‌ای همگانی است، تصریح کرد: روحانیت نشان داده همیشه در کنار مردم است و در این بین محرومان و مستضعفان در اولویت قرار دارند.

در ادامه این مراسم نیز حمید مردانیان، نماینده بنیاد اجتماعی احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به اینکه کمک به محرومان و مستضعفان مهمترین رسالت این ستاد است، افزود: در سال گذشته توانستیم به لطف الهی ۲ هزار سری جهیزیه در مناطق محروم کم برخوردار کشور توزیع کنیم که در نوع خود بی سابقه است.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز پیش بینی شده است که ۳ هزار جهیزیه از طریق این ستاد در اختیاز زوج‌های جوان بی بضاعت در مناطق محروم قرار گیرد، ابراز کرد: این طرح با همکاری روحانیون و ائمه جماعات مساجد به زوج‌های شناسایی شده در مناطق محروم و کم برخوردار اهدا می‌شود.

مردانیان با بیان اینکه حدود ۱۰ خدمت کلی در بنیاد اجتماعی احسان ارائه می‌شود، گفت: یکی دیگر از طرح‌های اولویت دار این ستاد در سال جاری طرح برکت خانواده است؛ به طوری که در قالب این طرح زوج‌هایی را که در مناطق محروم و کم برخوردار به مشکل ناباروری دچار هستند شناسایی و جهت انجام مراحل درمان رایگان به مراکز درمانی طرف قرارداد معرفی می‌نماییم که تاکنون ۴۵۲ نوزاد در مناطق محروم کشور از طریق همین طرح متولد شده اند./۹۴۵۷/پ210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات