۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۶۱۲۰۸۰
آیت الله میرباقری:

فاسقان به دنبال از بین بردن رشته ارتباط امت با امام هستند

فاسقان به دنبال از بین بردن رشته ارتباط امت با امام هستند
نماینده مردم البرز در خبرگان با اشاره به مفهوم فاسق در قرآن کریم گفت: فاسق کسی است که می‌خواهد جامعه حول پیامبر و اهل بیت (ع) را بر هم بزنند و روابط دیگری را جایگزین کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد مهدی میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری در  برنامه زنده مخاطب خاص که از کربلای معلا در شبکه سوم سیما پخش شد، با اشاره به اصل معیت امام برای رسیدن به سعادت گفت: مهم ترین موضوع در عالم این است که انسان همراه وجود مبارک نبی اکرم(ص) و اهل بیت(ع) طاهرین حرکت کند.

وی افزود: امیرمؤمنان(ع) در زمان نبی اکرم(ص) بیان خطبه ای نداشتند با این که در جایگاه والایی بودند اما همراه پیامبر حرکت کردند و تا زمانی که پیامبر بودند سخنی نگفتند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به مفهوم فاسق در آیات قرآن کریم اظهار داشت: فاسقان کسانی هستند که می خواهند جامعه حول رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) را بر هم بزنند و روابط و قوانین دیگری را جایگزین کنند یعنی در واقع عهد خود را زیر پا می گذارند و می خواهند رشته ارتباط با مردم را از بین ببرند.

وی ادامه داد: انسان نباید تحت تأثیر صدای فاسقان باشد و هرکس می خواهند مانع شنیده شدن صدای پیامبر و اهل بیت(ع) شود فاسق است، تمام تلاش و مین گذاری شیطان برای این است که انسان از امام فاصله بگیرد و با او همراه نشود.

نماینده مردم البرز درمجلس خبرگان تأکید کرد: انسان باید از جریان کفر و نفاق فاصله گرفته و همراه حضرت باشد و امروز باید این مسیر را طی کنیم، زیارت عاشورا مناسک سلوک با سیدالشهدا در عالم است، معیت با امام از مراتب مهمی سلوکی است و عملی صالح است که در معیت امام باشد.

وی عنوان کرد: گاهی برخی توهم می کنند کسی به جایی رسیده که از اهل بیت(ع) بالاتر است و ائمه را نردبان می دانند، این از توهمات خطرناک است.

آیت الله میرباقری با اشاره به جایگاه والا حضرت معصومه(س) خاطنشان کرد: در زمان غیبت می توانیم نور امام را از شخصیت هایی مانند حضرت معصومه(س) بگیریم، کسی که به زیارت حضرت معصومه(س) برود در واقع 14 معصوم را زیارت کرده است،  امام رضا(ع) با هجرت خود نقطه کانونی برای اجتماع شیعه ایجاد کردند و بعد از ایشان امامزاده ها به کشور آمدند و این شبکه تقویت شد.

وی اضافه کرد: نقش حضرت معصومه(س) در هجرت امام رضا(ع) مانند نقش حضرت زینب(س) است که باید به قم می آمدند تا نقطه کانونی حرم اهل بیت(ع) شوند و حول محور ایشان بزرگانی تربیت شوند، حضرت در حال تطهیر شیعیان هستند و شیعه را از دست طرح های دشمن نجات می دهد، به برکت وجود حضرت حول ایشان حوزه بزرگ شیعی شکل گرفته که کارهای بزرگی کرده است.

محمد قمین
ارسال نظرات