۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۶۱۲۱۰۳
در قم برگزار شد؛

اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم

اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم
اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم با حضور آیت الله فاضل لنکرانی در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم عصر امروز در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این دوره ها از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه و در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ، دعاخوانی، اذان، هم سرایی و همخوانی برگزار شده است.

باید زندگی و حیات خود را به عمل کردن به مفاهیم قرآنی بیاراییم

حجت الاسلام عباس اسکندری در این همایش به ارائه گزارشی از روند برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم پرداخت و عنوان کرد: این دوره ها از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه و در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ، دعاخوانی، اذان، هم سرایی و همخوانی برگزار شده است و برگزیدگان قرآنی برای شرکت در مسابقات کشوری اعزام خواهند شد؛ دوره مسابقات کشوری به زودی در اصفهان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه ما باید زندگی و حیات خود را به عمل کردن به مفاهیم قرآنی بیاراییم، تأکید کرد: هر چه جلوتر می رویم مسابقات قرآنی ما از گستره و عمق بیشتری برخوردار خواهد شد تا به اهدافی که برای این مسابقات در نظر گرفته شده است، دست پیدا کنیم؛ ما به امید آن روزی این مسابقات را برگزار می کنیم که شاهد آن باشیم که قرآن کریم در متن زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی خود باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه ترویج فرهنگ و سبک زندگی قرآنی در جامعه گفت: ما قرآن را برای عمل به آن در جامعه ترویج می کنیم؛ سازمان اوقاف و امور خیریه با توجه به حدیث شریف ثقلین، قرآن و عترت را به عنوان مسیر خود انتخاب کرده و در راستای ترویج و نشر فرهنگ آنها تلاش می کند

یکی از برکات انقلاب اسلامی آن است که قرآن کریم را به صحنه آورد

همچنین آیت الله فاضل لنکرانی نیز در این مراسم با اشاره به نقش اساسی مسابقات قرآنی در تربیت جامعه ابراز داشت: یکی از برکات انقلاب اسلامی آن است که قرآن کریم را به صحنه آورد؛ در دوران پیش از انقلاب اسلامی هیچ توجهی به قرآن کریم صورت نمی گرفت، اما امروز وجود صدها و هزاران قاری و حافظ قرآن کریم و برگزاری صدها درس تفسیر عمیق در حوزه های علمیه و همه برکات قرآنی که در جامعه مشاهده می کنیم به یمن وجود نظام جمهوری اسلامی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر امام خمینی(ره) توانستند در دنیا تحول ایجاد کنند، به خاطر آن است که قرآنی بودند و قرآنی عمل می کردند، گفت: رهبر معظم انقلاب که امروز سکان دار انقلاب هستند، یکی از ویژگی های بارزشان چهره قرآنی است که از آن برخوردارند؛ باید گفت که نمی توان بدون قرآن کریم امت اسلام را رهبری کرد.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت های قرآنی باید در جامعه تقویت کنیم، ابراز داشت: تنها راهی که می توان جوانان را در برابر فضای مجازی مسموم و مهلک حفظ کرد، توجه دادن آنها به مفاهیم قرآنی است، زیرا جوانی که با قرآن کریم انس داشته باشد، به گناه آلوده نشده و در برابر شبهات متزلزل نخواهد شد.

گفتنی است، در پایان این همایش از برگزیدگان این دوره از مسابقات تجلیل به عمل آمد و به هر کدام از آنها هدایایی اهدا شد./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
در ابتدای خبر اشاره شده در عصر امروز این مراسم برگزار شده در حالی که تاریخ انتشار خبر 15 تیر است یعنی آدم یاد این محصولاتی می افته که تاریخ تولیدش برای آینده است مثلا شیر و تخم مرغی که قرار در آینده تولید بشه بهته دقت بیشتری در انتشار اخبار داشته باشید
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
خوب بود داخل متن عبارات اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم به گزارش تصویری مربوط لینک می شد
0
0