۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۶۱۲۱۱۷
معاون فرهنگی اوقاف مازندران تأکید کرد؛

ضرورت معرفی الگوهای اصیل دینی از سوی روحانیت به نسل جوان

ضرورت معرفی الگوهای اصیل دینی از سوی روحانیت به نسل جوان
حجت الاسلام قربانی بر ضرورت معرفی الگوهای اصیل دینی از سوی روحانیت به نسل جوان جامعه تأکید کرد.
حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به اهمیت پر کردن اوقات فراغت نسل جوان جامعه با تقویت برنامه‌های دینی و فرهنگی گفت: پر کردن اوقات فراغت نسل جوان مانع از گرایش آن‌ها به ضد ارزش‌ها خواهد شد.
 
وی با بیان این که امروز باید الگو‌های مناسب دینی به نسل جوان جامعه معرفی شود، افزود: روحانیت تنها قشری است که می‌تواند این الگو‌های دینی را به شیوه‌ای اثرگذار به جوانان کشورمان معرفی کند.
 
حجت الاسلام قربانی با اشاره به این که متأسفانه مشکلات فرهنگی در جامعه ما به مرز بحران رسیده است، خاطرنشان کرد: علیرغم هشدار‌های مکرر مقام معظم رهبری در خصوص توجه مسؤولان به ناتوی فرهنگی دشمن، اما متأسفانه بسیاری از آن‌ها در این خصوص کم توجهی کردند.
 
معاون فرهنگی اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که امروز یکی از راه‌های مهم سوق دادن جوانان به سمت ارزش‌های دینی و اخلاقی، ارتباط و تعامل نزدیک با آن‌ها است، تصریح کرد: روحانیت باید به گونه‌ای با نسل جوان رفتار کند تا بتواند آن‌ها را جذب دین کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز نسل جوان جامعه اسلامی در معرض خطرات بسیار فرهنگی قرا دارد، گفت: پر کردن زمان‌های فراغت جوانان موجب سوق پیدا کردن آن‌ها به سمت ضد ارزش‌ها می‌شود.
 
حجت الاسلام فرهنگی با بیان این که نقش روحانیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه بسیار اثرگذار و تعیین کننده است، بیان داشت: با بهره گیری از توان و ظرفیت تبلیغی و فرهنگی طلاب و روحانیان می‌تواند از انحراف فرهنگی و فکری جوانان جلوگیری کرد.
 
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران به مشارکت مبلغان دینی در برنامه‌های فرهنگی این سازمان اشاره کرد و گفت: در این مجموعه، روحانیت محور همه برنامه‌های فرهنگی و دینی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که متأسفانه بسیاری از برنامه‌های فرهنگی جامعه بدون مشارکت و حضور روحانیت انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: حضور روحانیت در برنامه‌های فرهنگی و دینی، موجب بالا رفتن بازدهی و اثرگذاری آن برنامه‌ها خواهد شد.
 
حجت الاسلام قربانی در ادامه سخنان خود به ظرفیت بالای امامزادگان و بقاع متبرکه در تقویت ارزش‌های دینی و معنوی در جامعه اشاره کرد و گفت: باید از توان و ظرفیت بالای روحانیت در برنامه‌های فرهنگی بیشتر بهره گرفته شود./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
ضرورت معرفی الگوهای اصیل دینی از سوی روحانیت به نسل جوان
موضوع بسیار و مهمی است اما باید ابتدا به اقبال مجدد نسل جوان به روحانیت فکری کرد
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
متاسفانه در حال حاضر حضور جوانان در مساجد کمرنگ شده امیدوارم تلاش های جهادی بیشتری شود تا جوانان با حضور در مساجد در برابر شبهات آخر الزمان بیمه شوند
0
0