۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۶۱۲۴۹۵

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
نمایشگاه کتاب رضوی در قاین، اعزام دانش آموزان بشرویه به اردوهای جهادی و برپایی کلاس های اوقات فراغت عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، نمایشگاه بزرگ کتاب رضوی به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت در قاین گشایش یافت.

در این نمایشگاه 10 هزار جلد کتاب با دو هزار عنوان با موضوع های رمان، پزشکی، اطلاعات عمومی، کودک و نوجوان، حسابداری، قرآن و تاریخ به نمایش گذاشته شد.

به همین مناسبت محفل شعری با عنوان شب شعر رضوی هم در قاین برگزار شد و 10 نفر از شعرای شهرستان آخرین قصیده های خود را در مدح و ثنای حضرت رضا (ع) و حضرت معصومه (س) قرائت کردند.

40  دانش آموز بشرویه در اردوهای جهادی

بنا به آماری که جانشین فرمانده سپاه بشرویه اعلام کرد در طرح اردوهای جهادی هجرت سه دانش آموزی، ۴۰ دانش آموز دختر و پسر شرکت کردند.

سرگرد عباسی، افزود: این دانش آموزان در اردوهای جهادی 10 روزه، مدارس را به سازی و مرمت می کنند.

کلاس های اوقات فراغت در هلال احمر

300  دانش آموز قاین اوقات فراغت شان را در کلاس آموزشی هلال احمر می‌گذرانند.

یوسفی رئیس جمعیت هلال احمر قاینات، اظهار کرد: شرکت کنندگان در این کلاس ها آموزش های لازم را در حوزه های امدادی، فرهنگی، نجات اجتماعی، اردوهای جهادی،سیاحتی و زیارتی، کلاس های امدادگری کمک های اولیه و کارگاه های آموزش اشتغال زایی و کارآفرینی فرا می گیرند.

روش زندگی بر اساس رفتار شهدا ترسیم شود

روش زندگی خود را باید بر اساس خصوصیات رفتاری و اخلاقی شهدا ترسیم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی نماینده ولی فقیه در استان، در دیدار با اعضای برگزار کننده یادواره شهدای روستاهای اسفشاد و تیغاب قاینات گفت: باید پایه های فرهنگ، ایثار و شهادت را در جامعه مستحکم کنیم.

در ادامه این دیدار حقانی مسئول موکب امام رضا (ع) قاینات هم گفت: از 15 سال پیش هر سال در ایام سالروز ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) توسط این موکب و با مشارکت خانواده های معظم شاهد، شورای اسلامی، دهیاران، روحانیان مستقر و پایگاه های مقاومت بسیج، یادواره شهدا در شهرها و بخش ها و روستاهای پرجمعیت همراه با قرائت دعاهای پر فیض کمیل و ندبه با همکاری مداح کشوری حاج مهدی منصوری برگزار می شود./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات