۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۶۱۲۵۲۸
حجت الاسلام دهنوی:

تمام مهارت‌های زندگی در آیات و روایات آمده است

کارشناس و مشاور خانواده با اشاره به اینکه تمام مهارت‌های زندگی در آیات و روایات آمده است، گفت: اسلام تمام مهارت‌های زندگی را چهارده قرن قبل توسط پیامبر اکرم گفته است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حسین دهنوی دوشنبه شب در همایش خانواده ایرانی با معیار‌های رضوی در یازدهمین جشنواره ملی فرهنگی، هنری آه و آهو در کاشان، گفت: تمام مهارت‌های زندگی در دین و روایات اسلامی آمده است.

وی از آرامش و آسایش به عنوان دو گزینه اساسی و مهم در خانواده و زندگی نام برد و افزود: آرامش در زندگی ما لازم است و مردم سراسر جهان تشنه آرامش هستند، بنابر این اگر بخواهید خوشبختی و سعادتمندی را به همسران خود هديه كنيد و احساس رضایت کنید به آسایش و آرامش نیاز دارید.

حجت الاسلام حسین دهنوی با تأکید بر اینکه آسایش لازمه خوشبختی است اما کامل نیست، اظهار داشت: آرامش مهم‌تر از آسایش است چرا كه هدف خداوند از خلقت انسان به آرامش رسیدن زن و مرد درکنار یکدیگر است.

کارشناس و مشاور خانواده عشق و مودت مهم‌ترین راه رسیدن به آرامش دانست و عنوان کرد: اکثر قریب به اتفاق مردان و زنان به آسایش توجه دارند اما به آرامش توجه ندارند.

وی با تاکید بر بکارگیری مهارت زندگی بین زن و شوهر گفت: دین اسلام تمام مهارت‌های زندگی را چهارده قرن قبل توسط پیامبراکرم (ص) گفته است در حاليكه امروز  پزشکان دنيا همان روایت‌ها را به عنوان مهارت‌های زندگی آموزش می‌دهند.

حجت الاسلام دهنوی از مهارت ارتباطی به عنوان یک هنر نام برد و اظهار داشت: متأستفانه زنان و مردان ما در مهارت ارتباط کلامی ضعیف هستند و بیش از چند دقیقه نمی‌توانند با آرامش با یکدیگر صحبت کنند.

لازم به ذکر است؛ یازدهمین جشنواره ملی فرهنگی، هنری آه و آهو در کاشان با شعار «مهربان‌ترین پدر» همراه با جشن ملی زیر سایه خورشید به همت موسسه خادمین حضرت رضا (ع) کاشان و همکاری خادمیاران دفتر آستان قدس رضوی به مدت ۱۱ شب در دهه کرامت رضوی از ۱۳ تا ۲۳ تیرماه در دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) کاشان برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ203/ب1
 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات