۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۶۱۲۵۳۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

خبرنگاران در قلب جامعه هستند

خبرنگاران در قلب جامعه هستند
امام جمعه بجنورد با تأکید بر رفع مشکلات اهالی رسانه و مطبوعات، گفت: خبرنگاران در قلب جامعه هستند؛ ازاین‌رو نباید در نیازهای اولیه زندگی خود دچار مشکل باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیران رسانه‌های استانی، با اشاره به اهمیت و جایگاه کار رسانه‌ای و مطبوعاتی، بر رفع مشکلات و کاستی‌های فعالان این بخش تأکید کرد.

وی افزود: قرآن هم به مُرکّب و هم به مَرکب قسم ‌خورده است چراکه مَرکب از کشور اسلامی دفاع و مرکّب پیام یک ملت را منتقل می‌کند و به همین دلیل قلم از جایگاه بالایی در اسلام برخوردار است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: وقتی خبرنگاری دغدغه نان شبش را دارد چطور باید به‌خوبی خبر تنظیم کند و تیتر خوب بزند و این‌گونه است که فرهنگ آسیب می‌بیند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی بخل اقتصاد به فرهنگ را یکی از دلایل آسیب و آفت به فرهنگ دانست و با اشاره به قرار گرفتن سرقت‌های خرد در رتبه نخست جرائم کیفری اظهار کرد: اقتصاد و فرهنگ به هم گره خورده‌اند و به گفته پیامبر اسلام (ص) اگر نان نباشد روزه هم نمی‌توانیم بگیریم.

وی با مظلوم خواندن فرهنگ ازجمله در بحث رسانه‌ها و مطبوعات از نمایندگان مجلس خواست تا عدالت‌خواهی در توازن بودجه و توزیع امکانات برای اهالی فرهنگ را در مجلس فریاد بزنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین روزمرگی مدیران استان یکی از دلایل فراموشی وعده‌های آنان دانست و با آفت خواندن ترافیک جلسات در استان ادامه داد: ترافیک جلسات فرصت تفکر و برنامه‌ریزی را از مدیران می‌گیرد.

گفتنی است، در این دیدار طومار قدرشناسی رسانه‌ها از نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی به ایشان تقدیم شد.

در پی خطابه‌های کم‌نظیر نماینده ولی فقیه در استان در فریادخواهی از چالش‌های اصحاب قلم در خطبه‌های جمعه هفته گذشته رسانه‌های مختلف استان با امضای طوماری، قدرشناسی خود را از حمایت‌های این حامی قلم اعلام کردند./9314/پ210/ب

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
هادی رحیمی
ارسال نظرات