۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۶۱۲۵۹۰

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
معرفی برگزیدگان جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر در خراسان شمالی و تقبل ساخت مدرسه از سوی خیر شیروانی عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر در خراسان شمالی با معرفی و تجلیل از نفرات برتر به کار خود پایان داد .

براساس بیانیه هیئت داوران جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایردر خراسان شمالی متشکل از مهرداداسکویی، فرهاد مهران فر، بهزاد خداویسی، کوروش عطایی و مهران رحمانی برگزیدگان این جشنواره به شرح ذیل معرفی و تجلیل شدند.

خیر شیروانی ساخت مدرسه در یک روستا را متقبل شد

رضا خادم خیر شیروانی پس از مشاهده ساختمان مدرسه روستای مشهد طرقی از توابع بخش مرکزی هزینه ساخت آن را متقبل شد و قول داده است این مکان آموزشی را در بازه زمانی سه ماه بسازد و تحویل آموزش و پرورش دهد.

مدیر آموزش و پرورش شیروان گفت: ساخت این مدرسه روستایی سه کلاسه متوسطه اول با هماهنگی مدیریت آموزش و پرورش و همکاری اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از توابع بخش مرکزی شیروان انجام می‌شود.

علی ابراهمیان اظهار داشت: این آموزشگاه در زیربنای ۲۱۰ متر مربع در گستره ۷۰۰ متر با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال احداث می‌شود شود و سپس اداره کل نوسازی تجهیز کند.

وی گفت: این مدرسه به نام شادروان محمد علی خادم پدر خیر نیکو کار رضا خادم نام گذاری می‌شود.

اهدای لوح یادبود محمدرضا سرهنگی به پنج هنرمند جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر

لوح ویژه یادبود «محمدرضا سرهنگی»، هنرمند سرشناس هنر سینما، به پنج اثر برجسته نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر، که در خراسان شمالی برگزار شد، اهدا شد.

در این جشنواره بخشی ویژه به یاد محمدرضا سرهنگی نیز گنجانده شده بود، که فرهاد مهرانفر، به عنوان نماینده هیأت داوران الواح تقدیر این بخش را به فیلم‌های منتخب اهدا کرد.

هیأت داوران متشکل از مهرداد اسکویی، فرهاد مهران فر، بهزاد خداویسی، کوروش عطایی و مهران رحمانی، فیلم‌های «قارلاواج» از احسان کمالی (خراسان شمالی)، به دلیل نگاه تصویری به رابطه عاطفی انسان و اسب، «بهای خون» از مرجان خسروی (چهارمحال بختیاری) به دلیل نگاه آسیب شناسانه فیلمساز به باورهای غلط، «درد شاعر ده» به گل اندام صفری (قزوین) برای اهمیت دادن فیلمساز به حفظ میراث بومی و احیای صنعت بومگردی، (ساروو) از محمد عبدالهی (خراسان جنوبی) به پاس پیام امیدبخش و بازنگری در معشیت روستاییان و نیز فیلم «آشنگ» به کارگردانی محمدصادق اسماعیلی (کرمان) به دلیل توجه ویژه به شرایط سخت زنان روستایی با بیانی موجز و سینمایی، را شایسته دریافت لوح ویژه سرهنگی دانستند.

هنرمند شیروانی موفق به دریافت نشان درجه یک هنری شد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: محمدحسین مداح نیا هنرمند شیروانی موفق به دریافت گواهی درجه یک هنری در رشته پرده خوانی شد.

زهره بابایی اظهار داشت: این هنرمند پیشکسوت با بیش از ٥٠ سال تجربه در حوزه پرده خوانی موفق به دریافت گواهینامه درجه یک هنری (معادل دکترا) از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

وی با بیان اینکه نامبرده دومین درجه هنری را در شیروان کسب کرد گفت: شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از ارزیابی اسناد، مدارک و سوابق هنری و فرهنگی افراد اعطای درجه هنری و سطح آن را مشخص می‌کند./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات