۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
کد خبر: ۶۱۲۶۶۴

اعلام جزئیات دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها در استان قم

اعلام جزئیات دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها در استان قم
دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان قم به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری رسا، دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان قم به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

محمدجواد محرابی، معاون مطبوعات و تبلیغات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، هدف از برگزاری دومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری و پایگاه‌های خبری استان قم را ارتقای دانش رسانه‌ای در این استان، ایجاد رقابت مثبت و افزایش انگیزه و خلاقیت اصحاب رسانه، توسعه ظرفیت‌های موجود رسانه‌ای و آشنایی با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های رسانه‌ای مکتوب و مجازی و بهره‌گیری از این قابلیت‌ها عنوان کرد.

وی ضمن دعوت از تمام رسانه‌ها و خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای قم برای مشارکت در این جشنواره، گفت: به لطف خدا و با مشارکت خوب اصحاب رسانه پارسال نخستین دوره جشنواره گرچه با مشکلاتی مواجه بود، اما در حد قابل قبولی برگزار شد. برگزاری دومین دوره این جشنواره هم که با مشارکت خانه مطبوعات و همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار خواهد شد، به حمایت و مشارکت گستره اهالی رسانه بستگی دارد که امیدوارم این اتفاق به نحو شایسته‌ای رخ دهد.

محرابی ابتدای مهرماه را به‌عنوان آخرین‌مهلت ارسال آثار اعلام کرد و یادآور شد: اختتامیه جشنواره در آبان ماه ۹۸ برگزار می‌شود و جوایز نفر اول در هر بخش، تقدیرنامه، تندیس جشنواره و ۲۰ میلیون ریال وجه نقد، نفر دوم تقدیرنامه و ۱۵ میلیون ریال و نفر سوم تقدیرنامه و ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی خواهد بود.

به گفته معاون مطبوعات و تبلیغات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، دومین جشنواره مطبوعات استان در سه بخش شامل بخش اصلی دربرگیرنده خبر، تیتر، گزارش (شامل گزارش خبری و تصویری)، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، عکس خبری، صفحه‌آرایی، طنز مکتوب، فیلم خبری، بخش ویژه موضوعات رونق تولید و گام دوم انقلاب و بخش موضوعی برگزار می‌شود. محور‌های بخش موضوعی متعاقباً اعلام می‌شود.

محرابی در پایان گفت: ضوابط و مقررات شرکت در جشنواره در سامانه pressfestival.ir درج‌شده و اصحاب رسانه می‌بایست با ورود به این سامانه، ثبت‌نام در سایت و اخذ کد کاربری و رمز عبور، نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند. //۹۲۵/د ۱۰۱/ش
منبع: ایبنا
ارسال نظرات