۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۱۲۷۰۲
القدس العربی:

توانمند شدن انصارالله، اماراتی ها را وادار به خروج از یمن کرد

توانمند شدن انصارالله، اماراتی ها را وادار به خروج از یمن کرد
یک روزنامه فرامنطقه ای به بن بست رسیدن ابوظبی در مقابل توانمندی های نظامی انصارالله یمن را عامل اصلی تصمیم امارات برای خارج کردن نیرو و تجهیزات از این کشور ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه فرامنطقه ای «القدس العربی» چاپ لندن به بن بست رسیدن ابوظبی در مقابل توانمندی های نظامی جنبش انصارالله یمن را عامل اصلی تصمیم امارات برای خارج کردن نیرو و تجهیزات خود از این کشور پس از چهار سال و نیم جنگ بی فایده ارزیابی کرد

القدس العربی نوشت: امارات از هفته‌های گذشته به تدریج شمار نیروهای خود در یمن را کاهش داده است، این کاهش نه تنها شامل شمار نظامیان است بلکه تعداد تجهیزات نظامی را نیز در برمی گیرد.

امارات نیروها و تجهیزات نظامی خود را از اطراف «صنعا» (پایتخت یمن)، «جنوب مارب» و بندر عصب در کشور "اریتره (از کشورهای مشرف بر تنگه باب المندب) عقب کشیده است.

ابوظبی برای اولین بار عملیات نظامی خود علیه یمن را با اعزام نیرو به اریتره آغاز کرد و امروز از همان نقطه نیروهای خود را عقب کشیده است.

یک مقام بلندپایه اماراتی روز دوشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که این کشور نیروهای نظامی خود را از یمن خارج می‌کند.

این مقام اماراتی که خواست نامش فاش نشود، افزود: امارات بر اساس یک طرح از پیش برنامه ریزی شده، نیروهایش را از یمن خارج خواهد کرد.

به گفته این مقام، ابوظبی برنامه خود را از راهبرد نظامی به راهبردی که اولویت نخست آن صلح است، تغییر می‌دهد./983/ب

منبع: العالم

 

ارسال نظرات