۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۱۲۷۰۷
آیت الله رئیسی:

اصلاح قوانین و ساختار فسادزا مهمترین دستورکار قوه قضاییه است

اصلاح قوانین و ساختار فسادزا مهمترین دستورکار قوه قضاییه است
رییس دستگاه قضا گفت: اصلاح ساختار فسادزا، اصلاح قوانین به عنوان منفذی برای افراد سودجو و برخورد با مفسدان اقتصادی به عنوان مهم‌ترین اصل دردستور کاردستگاه قضا قرار دارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم در اراک اظهار کرد: امروز اصناف فعالیت و تلاششان در عرصه‌های اقتصادی بسیار اثرگذار است.

وی تصریح کرد: اصناف در تاریخ کشور همواره با عنوان فعالان اقتصادی در عرصه سیاسی نیز اهل نظر بوده و اعلام موضع کردند به طوری که در مبارزه با حکومت ظالم طاغوت همواره در میدان حضور داشتند.

رییس دستگاه قضا تصریح کرد: اراک به دلیل دین‌داری مردم دارای موقوفه‌های زیادی است که متولیان باید از این موقوفات حفاظت کنند و سند وقفی به آن اختصاص دهند.

آیت الله رئیسی با اشاره به دهه کرامت گفت: دهه کرامت فرصت بسیار ارزشمندی در راستای معرفت افزایی و بصیرت افزایی است و صاحبان سخن، علما و دانشگاهیان باید به مبحث امام شناسی و معرفت‌شناسی بیش از پیش توجه کنند.

وی ادامه داد: ثبات قدم در دین‌داری و ولایتمداری بسیار مهم است، در مسیر ولایتمداری شناخت حق در مرحله اول، گرایش به‌ حق در مرحله دوم و ایستادگی در راه حق در مرحله سوم قرار دارد.

رییس دستگاه قضا بیان داشت: شهدا به‌درستی مسیر را تشخیص دادند و در آن گام برداشتند، برخی ایستادگی کردند و راه عزت و اقتدار پیمودند.

وی گفت: توکل به خدا رمز موفقیت است، تاریخ نشان می‌دهد هرکجا به خدا توکل کردیم پیروز جبهه حق بودیم و هرکجا نگاه به بیگانگان بود حاصلی جز شکست نداشته است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه استان مرکزی قطب اقتصادی و کشاورزی است، ادامه داد: استان مرکزی باید به عنوان استانی پرتلاش در عرصه تولید و اشتغال بدرخشد.

رییس دستگاه قضا افزود: اگر استان در زمینه تولیدی فعالیت خود را دوچندان کند بسیاری از گره‌ها باز خواهند شد و در آن صورت شاهد بالندگی و جذب نقدینگی و حرکت در مسیر تولید در استان و کشور خواهیم بود.

وی بیان کرد: جوانان ایرانی مسؤولیت‌پذیر و خطرپذیر هستند، باید در میدان وارد شوند و امور را در دست گیرند.

رییس دستگاه قضا با اشاره به پهپاد آمریکایی و ساقط کردن آن توسط ایران گفت: آنچه در موضوع پهپاد اتفاق افتاد در حوزه مقاومت و ایستادگی بود و این عزت، اقتدار و امنیت ایران اسلامی را مدیون منویات رهبر معظم انقلاب هستیم.

آیت الله رئیسی بیان کرد: باید در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کرد، این میزان آسیب در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و دستگاه قضا موضوع مبارزه با فساد اقتصادی را به عنوان دغدغه مردم با جدیت دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: اصلاح ساختار فسادزا، اصلاح قوانین به عنوان منفذی برای افراد سودجو و برخورد با مفسدان اقتصادی به عنوان مهم‌ترین اصل در دستور کار دستگاه قضا قرار دارد./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات