۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۱۳۲۹۹
حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی:

وظیفه مسؤولان در جامعه اسلامی خدمت صادقانه و بدون منت به مردم است

وظیفه مسؤولان در جامعه اسلامی خدمت صادقانه و بدون منت به مردم است
استاد حوزه علمیه گفت: رهبر انقلاب چون خودشان را خادم ملت می دانند به همین خاطر هرگز در درک حقایق حیران و درمانده نمی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی استاد حوزه علمیه، شب گذشته به مناسبت شام ولادت با سعادت امام رضا(ع) در مسجد جامع غدیرخم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام رضا(ع) در شأن امامت می فرمایند: امامت یک مقام و صنع الهی است.

وی افزود: جایگاه امامت ساخته و پرداخته انسان نیست که او امام را انتخاب کند بنابراین امام معصوم منتخب الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی تشخیص دادن و یاری رساندن امام معصوم را مهمترین وظیفه بشر برشمرد و اظهار داشت: انسان با تشخیص حقیقت مقدس می تواند امام را یاری برساند و ایشان را بر کرسی بنشاند و شاهد ظهور دین الهی باشد.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: انسان اگر امام معصوم را تشخیص ندهد و در جایگاه اصلی خود ننشاند جایگاه امامت و دین از بین نمی رود اما امام معصوم به خفا رفته و از دسترس مردم دور می شود.

تعداد بازدید : 4

وی در ادامه بیان داشت: امروز اشغال خانه خدا توسط وهابیت نتیجه کناره گیری مردم از امام معصوم است؛ اما با پیروزی انقلاب اسلامی می بینیم که کعبه و قدس شریف در آستانه آزادی قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی با بیان حدیثی، ابراز کرد: روایت است هنگامی که خداوند بنده ای را برای بندگانش اختیار می کند از این طریق آن بندگان را از انحراف نجات می دهد و امور آنان را مرتفع می کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام معصوم (ع) عبد و بنده خداوند است، گفت: حضرت حق اهل بیت(ع) را به امامت انتخاب کرد چون می دانست آنان عبد واقعی خداوند هستند که می توانند به بشریت خدمت کنند؛ شرط خدمت به مردم شرح صدر و حکمت است که اوج آن در وجود مقدس ائمه اطهار(ع) قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه امام مظهر باطن قرآن است، بیان داشت: خداوند علم را همانند وحی به قلب نازنین امام معصوم الهام و نازل می کند.

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی با بیان اینکه اسلام جدیدترین و قدیم ترین علم و پدیده جهانی است و چیزی از اسلام قدیم تر و مدرن تر وجود ندارد، گفت: براساس مبانی اسلام کسانی نماز نمی خوانند و یا حجاب خود را رعایت نمی کنند عقب مانده محسوب می شوند.

استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که امام معصوم در پاسخ دادن به سوالات هرگز عاجز و‌ مغلوب نمی شود، ابراز کرد: ولایت فقیه فرع امام معصوم است و کسی می تواند به این مقام برسد که عبد خدا و خادم ملت باشد؛ در اسلام حاکم باید خادم باشد نه سلطان بر همین اساس است که امروز رهبر انقلاب با درک حقایق هرگز حیران و درمانده نمی شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان با تبعیت از امام معصوم می تواند در حوزه عصمت الهی قرار بگیرد.‌ انسان اگر متولی امور انسانها باشد باید تلاش کند همانند سلاطین بر مردم حکومت نکند و الگوی خود را در خدمت به مردم امام معصوم قرار دهد. امروز اگر کسی در وزارت خانه ای وزیر است افراد آن وزارتخانه باید بتوانند با طیب خاطر پشت او نماز بخوانند نه اینکه او را فاقد صفت خادم بودن و عدالت ببینند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات