۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۶۱۴۰۲۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبر داد؛

راهیابی ۱۳ نفر از خراسان جنوبی به مسابقات کشوری قرآن اوقاف

راهیابی ۱۳ نفر از خراسان جنوبی به مسابقات کشوری قرآن اوقاف
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در پایان مرحله استانی مسابقات قرآن ۱۳ حافظ و قاری از استان خراسان جنوبی به مسابقات کشوری قرآن سازمان اوقاف راه یافتند.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، اظهار داشت: مرحله استانی چهل ‌و دومین دوره مسابقات سراسری اوقاف خراسان‌ جنوبی از 26 تا 28 تیرماه در شهرستان فردوس برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری این مسابقات، گفت: 247 نفر در این مسابقات در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ 5، 10، 20 و حفظ کل و دعاخوانی و اذان با هم رقابت کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه از این تعداد 111 نفر برادر و 146 نفر نیز خواهر بودند، افزود: در این مسابقات از 5 داور بین المللی و 7 داور بومی مجرب استفاده شده است.

حجت الاسلام بخشی پور تصریح کرد: در مرحله شهرستانی این مسابقات یک هزار و 96 نفر در رشته‌های قرائت، ترتیل، اذان، دعاخوانی، حفظ جز 5، جز 10 و حفظ کل و مفاهیم با هم به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: همچنین در مرحله استانی مسابقات قرآنی اوقاف نیز 44 نفر در رشته‌های قرائت، ترتیل، دعاخوانی، اذان، حفظ 5، 10 و 20 جزء و حفظ کل مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در پایان این مسابقات نیز 13 حافظ و قاری از استان خراسان جنوبی به مسابقات کشوری قرآن سازمان اوقاف راه یافتند.

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه نفرات اول هر رشته در صورت کسب حد نصاب نمره به مرحله کشوری راه می‌یابند، اظهار کرد: مرحله مقدماتی کشوری این مسابقات از 15 تا 25 مردادماه امسال در استان قم و مرحله نهایی نیز از 10 تا 20 مهرماه جاری به میزبانی استان اصفهان برگزار خواهد شد./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات