۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۱۴۵۶۴
آیت الله صفایی بوشهری:

نماز جمعه در تقویت اتحاد و مقابله با ترفندهای دشمن نقش اساسی دارد

نماز جمعه در تقویت اتحاد و مقابله با ترفندهای دشمن نقش اساسی دارد
امام جمعه بوشهر با بیان اینکه نمازجمعه سنگری محکم برای دفاع از انقلاب و مقابله با تهاجم دشمنان است گفت: نمازجمعه جایگاه والایی در عرصه تقویت اتحاد و تحقق اهداف نظام دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در گردهمایی ستادهای نماز جمعه استان بوشهر در برازجان با بیان اینکه اقامه نماز جمعه یکی از شئونات جامعه اسلامی است اظهار داشت: نماز جمعه در جامعه در عرصه‌های مختلف سیاسی، عبادی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر بخش‌‌ها نقش مهم و اساسی در جامعه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه ولایت محور حرکت در جامعه اسلامی است افزود: اگر ولایت در جامعه اسلامی نباشد مشکلات مسلمانان در ابعاد گوناگون افزایش می‌یابد این خود جایگاه مهم ولایت در جامعه نشان می‌دهد.

امام جمعه بوشهر، ولایت را ریشه و محور تمامی هندسه و جغرافیای فکری، رفتاری، حرکتی و اخلاقی دانست و تاکید کرد: نماز جمعه همین حکم در جامعه دارد و تجلی همین معنا است .

آیت‌‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه نماز جمعه از اهمیت فوق العاده‌ای در جامعه برخوردار است خاطر نشان کرد: نماز جمعه در ابعاد گوناکون در تقویت اتحاد، افزایش آگاهی مردم، بررسی مشکلات جامعه و دفاع از انقلاب نقش مهمی دارد و در این راستا مقابله با تهاجم دشمنان از دیگر کارکردهای نماز جمعه است.

وی، با تاکید بر نقش مهم اعضای ستاد نماز جمعه گفت: اعضای ستاد نماز جمعه که بانی خیر از سوی حضرت باریتعالی شده‌اند بالاترین سعادت و توفیق خداوند است که نصیب این افراد شده و ذخیره ای برای آخرت آنان است.

مسئول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان بوشهر نیز با قدردانی از اعضا ستاد نماز جمعه با بیان اینکه اقامه نماز جمعه در بوشهر دارای پیشینه طولانی تاریخی است بیان کرد: نماز جمعه پیش از انقلاب در برخی نقاط استان بوشهر اقامه می‌شد و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی اقامه نماز جمعه در شهرها گسترش یافت و بدون وقفه ادامه دارد.

حجت الاسلام بهمنیاری با بیان اینکه نماز جمعه از مهم‌ترین عبادت‌های مسلمانان محسوب می‌شود گفت: اقامه نماز جمعه در جامعه نقش بی‌بدیل و مهمی در جامعه ایفاء می‌کند که اکنون در بیشتر شهرهای استان بوشهر این آیین عبادی و سیاسی با شکوه هرچه تمامتر اقامه می‌شود.

امام جمعه برازجان هم این آیین عبادی سیاسی نماز جمعه را محور تمامی فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه دانست و تصریح کرد: اقامه نماز جمعه و ایراد خطبه‌ها ضمن افزایش آگاهی بخشی و نشاط معنوی، اتحاد جامعه اسلامی را در پی دارد و از آن طرف مشکلات جامعه بررسی و به مسئولان گوشزد می‌شود.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات