۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۶۱۴۶۱۶
عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا:

ادامه دادن راه شهدا مهمترین وظیفه مردم و مسؤولان است

ادامه دادن راه شهدا مهمترین وظیفه مردم و مسؤولان است
حجت الاسلام جوشقانیان گفت: مسؤولان آرمان های شهدا را فراموش نکنند و سعی کنند با خدمت کردن به مردم در روز قیامت شرمنده شهدا نباشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام حسین جوشقانیان عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا شب گذشته در یادواره شهدای کارگر در پارک مادر شهر کرمان، گفت: ادامه دادن راه شهدا مهم ترین وظیفه مردم و مسؤولان است.

وی افزود: اعتقاد به این که خداوند همه اعمال انسان ها را می بیند از خصوصیات شهیدان شمرده می شود و انسانی که در دنیا بتواند به این اعتققاد برسد می تواند زندگی شهدایی داشته باشد.

حجت الاسلام جوشقانیان با اشاره به این که فردی که دنبال راه خدا نباشد، سرگردان می شود، خاطرنشان کرد: شهدا پای ارزش های انقلاب ایستادگی کردند و جان خود در راه خدا فدا کردند.

وی بیان داشت: انسان های با تقوا دنیا را محلی برای آزمایش خداوند می دانند و به این باورند که هیچ وقت نباید دلبسته به دنیا شویم.

کارشناس مسائل دینی با بیان این که کسی که با خداوند باشد، فریب نمی خورد، خاطرنشان کرد: در زندگی خود هیچ وقت ناشکری و ناسپاسی خداوند را نکنیم زیرا ناشکری خداوند یکی از گناهان شمرده می شود.

وی اظهار داشت: مسؤولان آرمان های شهدا را فراموش نکنند و سعی کنند با خدمت کردن به مردم در روز قیامت شرمنده شهدا نباشند.

حجت الاسلام جوشقانیان با توجه به این که در عرصه های گناه باید چشم خود را بپوشیم، بیان داشت: رزق حلال پاک یکی از دستورات خداوند و اهل بیت به مردم است که انسان ها باید در دنیا مراقب لقمه های حلال خود باشند.

وی خاطرنشان کرد: بالاترین اعمال روزی حلال است و بزرگ ترین گناه استفاده نادرست از بیت المال بوده و مردمی می توانند در روز قیامت شرمنده شهدا نباشند که در دنیا به دنبال روزی حلال باشند.

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که قشر کارگر همیشه در صحنه های بصیرت در اولویت بوده اند، بیان داشت: شهادت یکی از رزق های معنوی شمرده می شود و ثمره لقمه حلال شهادت است./9707/پ310/ب1

رضا دهقان زاده
ارسال نظرات