۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۶۱۴۷۵۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

وضعیت امروز جامعه اسلامی نتیجه فاصله گرفتن از فرهنگ غدیر است

وضعیت امروز جامعه اسلامی نتیجه فاصله گرفتن از فرهنگ غدیر است
نماینده مجلس خبرگان رهبری، غدیر را عامل تکامل، تعالی و سعادت بشریت دانست و گفت: فاصله گرفتن از این اصل مهم دینی گمراهی را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در جلسه ستاد بزرگداشت غدیر بر ضرورت برگزاری هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های ایام دهه امامت و ولایت تأکید کرد.
 
وی از عید غدیر به عنوان یکی از بزرگترین اعیاد اسلامی یاد کرد و با بیان این که غدیر روز تجلی بیعت امامت و ولایت است، افزود: باید رویکرد مردمی در برگزاری جشن‌های ایام دهه غدیر حفظ شود.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری از غدیر به عنوان شناسنامه شیعیان یاد کرد و با بیان این که شیعیان با تکیه بر غدیر در جامعه شناخته می‌شوند، خاطرنشان کرد: ایام دهه امامت و ولایت فرصت مغتنمی برای تبیین ریشه‌ای مسأله غدیر و ولایت در جامعه اسلامی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که غدیر می‌تواند محور وحدت امت اسلامی قرار گیرد، بیان داشت: علیرغم این که عده‌ای غدیر را عامل تفرقه و اختلاف میان شیعه و سنی می‌دانند، این ظرفیت ارزشمند می‌تواند عامل پیوند میان همه مسلمانان قرار گیرد.
 
امام جمعه قائمشهر، ولایت فقیه را ثمره غدیر در جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: پرداختن به مسأله امامت و ولایت در این ایام بسیار ضروری است و باید جزء مباحث محوری جشن‌های ایام دهه غدیر قرار گیرد.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که خداوند متعال در روز عید غدیر با معرفی حضرت علی (ع) به عنوان جانشین پیامبر گرامی اسلام دین خود را کامل کرد، بیان داشت: اما متأسفانه برخی افراد کج اندیش و گمراه تلاش می‌کنند مسیر غدیر را با بیان مطالب انحرافی تغییر دهند.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که غدیر، عاشورا و مهدویت سه رکن مهم و اساسی اسلام ناب است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: دشمن همه تلاش خود را در جهت تضعیف این سه اصل مهم دین به کار گرفته که باید هوشیار باشیم.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری، غدیر را عامل تکامل، تعالی و سعادت بشریت دانست و با بیان این که فاصله گرفتن از این اصل مهم دینی گمراهی را به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: وضعیت و شرایط امروز جامعه اسلامی نتیجه دوری از فرهنگ و اصول غدیر است./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات