۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۱۴۹۵۴

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
عملیات مرصاد نمونه بارز جنایات منافقان و فعالیت ۱۵۰ کارگاه تابستانه ویژه اوقات فراغت در خراسان جنوبی عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی،  رئیس اداره فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی و دبیر ستاد اوقات فراغت آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در تابستان امسال بیش از ۱۷۰ پایگاه اوقات فراغت با شعار «هر دانش ‌آموز یک مهارت» پذیرای دانش ‌آموزان در کلاس های مختلف ‌آموزشی، فرهنگی، هنری و ... هستند.

علی نورمحمدی اظهارداشت: دانش آموزان پس از ۹ ماه تلاش در طول سال تحصیلی، نیازمند برنامه‌ریزی مناسب جهت گذراندن اوقات فراغت در فصل تابستان هستند، بنابراین فراهم کردن فضاهای تفریحی و بانشاط برای دانش‌آموزان از وظایف مسئولان است تا بتوانند حداکثر استفاده را از اوقات فراغت داشته باشند.

رئیس اداره فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی و دبیر ستاد اوقات فراغت آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: برنامه ریزی اوقات فراغت در تابستان جاری بر اساس شعار «رونق تولید» انجام شده و تلاش کرده‌ایم که ضمن جذب حداکثری دانش‌آموزان در مراکز و پایگاه‌های اوقات فراغت تابستان و با مساعدت سایر دستگاه‌های ذیربط شعار هر دانش آموز یک مهارت را محقق کنیم.

عملیات مرصاد نمونه بارز جنایات منافقان بود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه عملیات مرصاد نمونه بارز جنایات منافقان بود، گفت: وحدت و پشتیبانی از ولایت فقیه نابودی منافقین و دشمنان ایران اسلامی را رقم خواهد زد.

سرهنگ محمدرضا فخر در مراسم گرامیداشت عملیات غرورآفرین مرصاد همراه با بازخوانی و خاطره گویی رزمندگان عملیات مرصاد در دفتر امام جمعه بیرجند اظهار کرد: چند روز پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸، منافقان با حمایت ارتش عراق عملیات مشترک خود را به سمت کرمانشاه شروع کردند و قصد داشتند پس از تصرف کرمانشاه همدان و تهران را نیز تصرف کنند که در نهایت با ایستادگی و مقاومت رزمندگان و مردم شکست خوردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرموند: «مراقب باشیم تا در دهه شصت، جای شهید و جلاد عوض نشود»، گفت: در زمانی که منافقان با حجم گسترده تبلیغات استکبار جهانی می خواستند جای شهید و جلاد را عوض کنند این فرمایش مقام ولایت تلنگری بود که موجب شد خباثت منافقان را مجدد بازخوانی کنیم.

فعالیت‌های اقتصادی مشروط به داشتن مهارت و علوم فنی است

امام جمعه فردوس گفت: تولید مستلزم دانش فنی است لذا انجام هر نوع فعالیت اقتصادی مشروط به داشتن مهارت و علوم فنی است.

حجت الاسلام محمدرضا بابایی در بازدید مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای فردوس اظهار کرد: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای باید خدمات مختلف را در اختیار جوانان قرار دهند تا جوانان با مهارت آموزی وارد بازار کار شوند.

امام جمعه فردوس با بیان اینکه جوانان با مهارت آموزی می‌توانند جذب بازار کار شوند، گفت: جوانان می‌توانند به صورت رایگان از خدمات فنی و حرفه‌ای استفاده کرده و مهارتی را فرا بگیرند.

وی افزود: همانطور که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده باید افراد مهارت داشته باشند تا وارد بازار کار شوند و به مهارت دانش آموزان و دانشجویان توجه ویژه‌ای شود.

حجت الاسلام بابایی تصریح کرد: تولید مستلزم دانش فنی است و زمانی جوانان می‌توانند تولید را رونق دهند که اشتغال مولد در مباحث فنی داشته باشند و هر نوع فعالیت اقتصادی مشروط به داشتن مهارت و علوم فنی است.

فعالیت ۱۵۰ کارگاه تابستانه ویژه اوقات فراغت در خراسان جنوبی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی از برپایی ۱۵۰ کارگاه تابستانه کودکان و نوجوان در استان خبر داد و گفت: تا پایان فصل تابستان بیش از ۱۰۰ هزار کودک و نوجوان عضو کتابخانه های ثابت و سیار می شوند.

طاهره حمیدی اظهار داشت: برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در تابستان امسال 150 کارگاه در 12 مرکز ثابت فرهنگی و هنری برپا شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی افزود: در مراکز شهرستان بیرجند بیش از ۶ هزار کودک و نوجوان را تحت پوشش داریم و در مجموع تا پایان فصل تابستان بیش از 100 هزار کودک و نوجوان در کتابخانه های ثابت و سیار را تحت پوشش کانون قرار می دهیم.

وی افزود: کارگاه های دوره ای برای کودکان چهار تا 18 ساله در بخش فرهنگی شامل قصه گویی، کتابخوانی، کار دستی نمایش خلاق، هنرهای دستی و در بخش هنری شامل کارگاه نقاشی، سفالگری، عکاسی، خوشنویسی و هنرهای نمایشی است./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات